פעיל השמאל פרופ' אסף שרון, שתבע את המשטרה, יקבל פיצוי של 70 אלף שקל. כך קבע השבוע בית המשפט.
1 צפייה בגלריה
 שרון. "החלטת בית המשפט תילמד"
 שרון. "החלטת בית המשפט תילמד"
שרון. "החלטת בית המשפט תילמד"
( צילום: אלכס קולומויסקי)
שרון, ממייסדי ארגון 'מולד', הוא דמות מוכרת בשל מאבקו למען תושבי מזרח ירושלים. במהלך ההפגנות הוא גם נעצר מספר פעמים בידי המשטרה, שהגישה נגדו ארבעה כתבי אישום. בתביעה שהגיש נטען כי לא רק שבתי המשפט זיכו אותו מכל האישומים אלא שעל המשטרה לפצות אותו בשל האלימות שהשוטרים נקטו נגדו.

בעיטה בראש

לדבריו, ב־2010, כאשר השתתף במשמרת מחאה בשייח' ג'ראח, ספג אגרוף בבטנו ובעיטה בראשו מאחד השוטרים. בפסק הדין נקבע: "התובע הוכיח כי הופעלה כלפיו אלימות מצד שוטר במקום, בעוד הנתבעת לא הראתה כל הצדק סביר לאלימות זו".
בהפגנה נוספת, באותה שנה, שרון נעצר יחד עם 14 מפגינים והוכנס לניידת שבה המזגן לא פעל בחלק מהזמן. בפסק הדין נקבע כי תלונתו מוצדקת: "לאחר שהגיע רכב העצורים הדחוס לחניון המשטרה נותרו בו העצורים במשך כשלושת רבעי שעה ללא מזגן, ורק לאחר התערבותם של עורכי דין התאפשרה יציאת העצורים מהרכב".
במרץ 2011, במהלך הפגנה שנערכה בסילוואן, שרון עמד בסמוך לצלמי עיתונות. לטענתו, לאחר שהשוטרים הורו לו ולצלמים לזוז מהמקום שבו עמדו, הוא נאזק והוכנס לניידת על ידי אחד השוטרים. לטענתו, כאשר הבחין כי מתחת למקום שבו הוא יושב יש רימונים, ביקש בבהלה להזיז אותם, ובתגובה רוסס בגז פלפל, בעיניים ובפה. מכיוון שסבל מקוצר נשימה הוא פונה למיון, ושם שמע לדבריו, את השוטרים מנסים לתאם עדות ולטעון שהוא ניסה להימלט מהניידת.
נציגי המשטרה חזרו על טענה זו במשפט, ובתגובה כתבה השופטת אורנה סנדלר: "אני קובעת אפוא כי השוטר גולן כהן ריסס את התובע בפניו בגז פלפל בעודו אזוק בידיו במהלך נסיעתם ברכב, וזאת לאחר עימות מילולי ביניהם ומבלי שקדם לאירוע ניסיון הימלטות של התובע מהרכב".
פסק הדין תיאר שורת התנכלויות כלפי שרון והתנהלות בלתי חוקית של שוטרים. השופטת: "האירועים גרמו צער רב לתובע ולבני משפחתו, ואף השפיעו מהותית על מהלך חייו, עד שבסופו של דבר חדל מליטול חלק פעיל בהפגנות כלשהן ואף נמנע מליטול חלק בפעילות פוליטית... "התנהלות מעין זו של השוטרים משפילה את האזרח ומהווה שימוש לרעה בכוח השלטוני שהוקנה להם, וסופו של דבר שהיא גורמת לפגיעה חמורה באמון הציבור במשטרה".
מהמשטרה נמסר: "התובע הגיש תביעה בגין ארבעה אירועים שבהם טען למעצר שווא ולשימוש בכוח. בנוסף, בשלושה מהם טען לרשלנות בהגשת כתבי האישום נגדו.
"בית המשפט דחה את מרבית טענות התובע וקבע כי היתה עילה כדין למעצריו של התובע ולא היתה רשלנות בהגשת כתבי האישום כפי שטען. יחד עם זאת בית המשפט קיבל בחלק מהאירועים את טענת התובע לשימוש בכוח וכן את טענתו כי הושאר בניידת משטרה בתנאים לא הולמים ובגין כך פסק לו פיצויים. החלטת בית המשפט תילמד ואנו נשקול כיצד לפעול לאורה".