קבוצת "בית ירושלמי" תקים מגדל בן 30 קומות בכניסה לעיר, במסגרת פרויקט "פני העיר" בבית הכרם. הוועדה המחוזית נתנה אור ירוק למיזם שיוקם בסמיכות למתחם קריית הממשלה. מדובר בתוכנית להקמת 150 יחידות דיור, מתוכן 60 דירות המיועדות להשכרה לטווח ארוך של 15 שנה.
3 צפייה בגלריה
המגדל חדש בבית הכרם
המגדל חדש בבית הכרם
המגדל חדש בבית הכרם
(הדמיה: פרוס אדריכלים)

המגדל ימוקם בשדרות הרצל, על ציר הרכבת הקלה, ובסמיכות לגשר המיתרים, קריית הממשלה ובנייני האומה. גם במקרה זו, בעירייה אישרו "עירוב שימושים", כך שבנוסף למגורים, יהיו 5,000 מ"ר שיכללו שטחי מסחר, תעסוקה, מלונאות, ומעונות סטודנטים.

3 צפייה בגלריה
המגדל חדש בבית הכרם
המגדל חדש בבית הכרם
המגדל חדש בבית הכרם
(הדמיה: פרוס אדריכלים)

כמו כן יוקם בפרויקט מרכז תרבות ציבורי לטובת תושבי שכונת בית הכרם בשטח של 1,200 מ"ר. בנוסף, יהיה שטח ציבורי פתוח במתחם, בהיקף של כשני דונם. לדברי היזמים, מדובר באחת מעתודת הקרקע הריקות האחרונות לבנייה בשכונה, כאשר כל יתר הפרויקטים המתוכננים בה הינם במסגרת של התחדשות עירונית.
3 צפייה בגלריה
גשר המיתרים
גשר המיתרים
גשר המיתרים
(צילום: אדווה חולי)

בכוונת הקבוצה להתחיל שיווק הפרויקט בחציה השני של שנת 2025 כאשר קהל היעד אליו מכוונים היזמים הוא תושבי בית הכרם, לצד תושבי חוץ המעוניינים לגור במיקום אסטרטגי. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים "קרלוס פרוס", וצפי ההכנסות ממנו נאמד על פי היזמים בסכום של 600 מיליון שקל.

בתוך כך נמסר כי קבוצת "בית ירושלמי", המתכננת ומקימה עשרות מיזע מים ברחבי העיר, בהיקף של כ-10,000 יחידות דיור, זכתה במכרז של רמ"י ותקים שכונה חדשה בשם "מצפה תלפיות". ההצעה הזוכה בסך 122 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, גברה על שבע אחרות. מי שחברה ל"בית ירושלמי" בפרויקט היא "הדס קפיטל". מטעם היזמים נמסר כי המתחם כולל חמישה מגרשים בשטח כולל של 17 בתלפיות מזרח. בכוונת הקבוצה לקדם תב"ע חדשה בה אמורים להיבנות כ-400 יחידות דיור. מדובר בשכונה העוברת תנופת התחדשות עירונית נרחבת. במסגרת המיזם יוקמו דירות למגורים, דירות קטנות בנות השגה ודיור להשכרה לטווח ארוך, מסחר ופנאי.