לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, משרד החינוך מפרסם היום (ד') את רשימת 313 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודי. ברשימה נכללים 16 תיכונים ירושלמים. "בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך", מסרו במשרד החינוך.
1 צפייה בגלריה
תיכון ליד"ה, חורב, בויאר והגימנסיה
תיכון ליד"ה, חורב, בויאר והגימנסיה
תיכון ליד"ה, חורב, בויאר והגימנסיה
(צילום: שלומי כהן, נועם מושקוביץ', עמית שאבי ורפי קוץ)
בתי הספר נבחנו על פי מדדים כגון: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.
לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,166 שקלים לכ-8,443 שקלים, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".
חלוקת הגמול בין בתי הספר:
רמה 1 –8,443.19 שקלים
רמה 2 –6,332.39 שקלים
רמה 3 – 4,221.6 שקלים
רמה 4 – 3,166.19 שקלים

אלה 16 בתי הספר המצטיינים של העיר:

אולפנת צביה ירושלים (ממלכתי דתי)
ישיבה תיכ' תורה ומדע (ממלכתי דתי)
הגימנסיה העברית (ממלכתי)
קשת ראם ע"ש אליס סליגסברג (ממלכתי)
מקיף קשת (ממלכתי)
תיכון ליד"ה (ממלכתי)
קדמה ירושלים (ממלכתי)
תיכון גבעת גונן (ממלכתי)
תיכון בויאר (ממלכתי)
חוות הנוער הציוני (ממלכתי)
עירוני מסורתי (ממלכתי)
הניסויי (ממלכתי)
התיכון לאומנויות (ממלכתי)
אולפנא תורנית חורב (ממלכתי דתי)
ישיבת נועם (ממלכתי דתי)
הרטמן בנות (ממלכתי דתי)
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מערכת החינוך התברכה באנשי חינוך, מנהלים ומורים, שמובילים את תלמידי ישראל ומצעידים אותם להישגים מרשימים בכל תחומי החיים. תלמידים ותלמידות אלו הם דור העתיד של מדינת ישראל. אנשי החינוך הזוכים מבססים את תחושת השייכות של התלמידים לקהילה, נוטעים בהם ערכים ומעניקים להם כלים משמעותיים לחיים. אני מברכת אותם על עשייתם החינוכית, שיש לה השפעה עצומה על כלל החברה הישראלית ועל עתיד מדינת ישראל".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "החינוך בירושלים הוא חינוך מצויין שרואה כל תלמיד ע"פ צורכיו האישיים. בשנים האחרונות מושקעים בחינוך הירושלמי משאבים רבים, פיסיים וכלכליים כאחד, על מנת להמשיך ולשפר את איכות החינוך בכל זמן. אני מברך את המורים וצוותי ההוראה על ההישג והעבודה המאומצת".