אם חז"ל או מנהלי אגפים בכיכר ספרא היו נוסעים באוטובוס מדי יום, הם היו אומרים "עשרה קבין של סבל בתחב"צ ירדו לירושלים, תשעה מהם נטלה רמות ואחד לכל העיר כולה". כבר שנים תושבי השכונה הגדולה בעיר מתריעים כי פעמים רבות האוטובוסים אצלם צפופים ומגיעים באיחור.
2 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס המסריחה ברמות
תחנת האוטובוס המסריחה ברמות
תחנת האוטובוס המסריחה ברמות
(צילום: אבישג זוהר)
בזמן חגים, כמו למשל בשבוע שעבר, בסיום הרמדאן, המחסור באטובוסים הוא חמור במיוחד. אבל בתקופה האחרונה הסבל בשכונה הגיע לשיא, במיוחד בתחנת האוטובוס הסמוכה למרכז המסחרי גולדה, בשדרטת גולדה מאיר. מתברר ששם הנוסעים צריכים להמתין לאוטובוס כשסביבם צחנה נוראית של אשפה וביוב. בנוסף, התחנה לא יכולה להכיל את הנוסעים הרבים שמחכים לאוטובוס, דבר הגורם לחלקם לרדת לכביש ולהסתכן בדריסה.
"באזור התחנה יש סירחון מטורף", סיפרה תושבת השכונה, הדסה ברוך. "תמיד אני עומדת ליד חנות הבגדים שקרובה לתחנה, שם הכי פחות מגעיל, אבל כשיוצא לי לעבור שם, זה זוועה. אני רגישה לריחות ואני אומרת לעצמי: 'וואי וואי אמאלה, רק שאני אעבור את הקטע הזה'".
"תושבים שמתגוררים בקו אווירי קרוב סובלים גם הם מהריח", אומרת נ' בכעס, "אני גרה בכניסה לרמות ברחוב ויש תקופות שיש רוח מערבית כל ערב שנושאת את הריח הישר אלינו וזה ממש בלתי נסבל". "אני מרגישה גן עדן בעולם הזה, בלשון סגי נהור", מתלוננת בציניות תושבת אחרת שחוששת להזדהות בשמה.
2 צפייה בגלריה
כביש גולדה מאיר, רמות
כביש גולדה מאיר, רמות
כביש גולדה מאיר, רמות
(צילום: אדווה חולי)
"במקום שחוויית ההמתנה לאוטובוס תהיה נעימה, אני מרגישה כאילו אני בתוך צפרדע-אשפה. תמיד יש שם ריח מגעיל של ביוב, הרבה לכלוך, ויש שם מידי הרבה אנשים ותחנה אחת קטנה". "זו תחנה מפוצצת באנשים ברמה שצריך לרדת לכביש וכשהאוטובוס מגיע, זה מאוד מסוכן", מאשרת ברוך. "זו תחנה אחת של גם אוטובוסים עירוניים וגם של בין עירוניים וזה לא מותאם. האוטובוסים לא יכולים לעקוף אחד את השני וגם אם כתוב שהם מגיעים בשעה מסוימת עדיין הם צריכים לחכות הרבה זמן עד שמהאוטובוסים שלפניהם יעלו וירדו".


מהעירייה נמסר בתגובה: "עם תחילת עבודות התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה בחודשים הקרובים, עתיד האזור לעבור שינוי משמעותי. "שדרוג המרחב יכלול הסדרי תנועה חדשים, וכן הקמת תחנות אוטובוס חדשות, הרחבת המדרכות, התקנת ריהוט רחוב חדיש וכן הצללה ושתילת צמחיה. לאחרונה ביצעה העירייה שטיפה יסודית במקום כולל פיזור מנטרל ריחות, וצוותי אגף אכיפה ושיטור יבצעו במקום בדיקות תכופות לוודא שהדחסנית השייכת לסופר הסמוך מתוחזקת כראוי כדי להימנע מריחות לא נעימים, וזאת לרווחת משתמשי הדרך".