זה היה לילה אלים, שבמהלכו נדקרו במוצאי שבת שלושה בני אדם, באירועים שונים במרכז העיר, לא הרחק מתחנת המשטרה לב – הבירה. אחד מהם הוא מארק אידן (33) שהותקף באכזריות על ידי קבוצה של עשרה צעירים סמוך לכיכר החתולות. "אמרתי להם שאני רק רוצה להגיע לבית. אחד מהם השיב "לבית כבר לא תגיע"", אמר אידן בשיחה עם mynet ירושלים שעדיין מאושפז בבית החולים שערי צדק. לאחר הפרסום במיינט המשטרה עצרה חשוד באירוע.
4 צפייה בגלריה
הבחור שהותקף
הבחור שהותקף
מארק אידן בבית החולים שערי צדק
(צילום: פרטי)
מארק סטודנט ומאבטח, תושב ירושלים יצא יחד עם בת זוגו לבילוי באחד ממוקדי הבילוי במרכז העיר. סמוך לשעה 03:50 לפנות בוקר בני הזוג סיימו את הבילוי וצעדו ברחוב נחלת שבעה לכיוון כיכר החתולות, המיקום אליו הזמינו מונית אשר תחזיר אותם לביתם. אלא שההמתנה למונית הפכה בתוך מספר דקות ל"לינץ" כפי שמתאר מארק: "הקיפו אותנו חבורה של 10 צעירים, הם החלו להציק לחברתי וביקשתי מהם להפסיק, אמרתי שאנחנו לא מחפשים בעיות ורק רוצים להגיע לבית. אחד מהם אמר לי 'כבר מאוחר מידי, לבית לא תגיע'.
"הם החלו לתקוף אותי בכל חלקי גופי כאשר אחד מהם נגח בי באמצעות קסדה. ראיתי שאחד מהם שלף סכין, צעקתי 'אני יהודי כמוכם'. דווקא באזור שאני מבלה בו מגיל 15 ומרגיש בו הכי בטוח התרחש האירוע הזה. אף אחד לא הושיט לי עזרה, פתאום כל המוניות שהיו באזור נסעו – התפוגגו".
האירוע האלים התרחש באחד מהאזורים המרכזיים בבירה, המתועד באמצעות מצלמות אבטחה עירוניות, אך עד למועד כתיבת שורות אלו, ארבעה ימים לאחר האירוע, במשטרה טרם עצרו מעורבים. "שברו לי את הלסת, יש לי פגיעות בארובת העין והאף. אני בטראומה גדולה ומוטרד מהעובדה שהתוקפים עדיין מסתובבים חופשי", אמר אידן.
4 צפייה בגלריה
הבחור שהותקף
הבחור שהותקף
"אחד מהם אמר לי - לבית כבר לא תגיע""
(צילום: פרטי)
4 צפייה בגלריה
כיכר ציון הלילה
כיכר ציון הלילה
כיכר ציון במוצאי שבת
(צילום: לירן תמרי)
עו״ד מנחם שטאובר המייצג את מארק מסר: "ברור לכולנו העומס הכבד המוטל על כתפי המשטרה, בפרט על רקע השריפה הקשה שהתחוללה בשבוע האחרון. ועדיין, לא ניתן להשלים עם מציאות בה אם אתה 'סלבריטי' תקבל יחס מיידי ופנייתך תגיע עד המפכ"ל, ובמקרה של פגיעה בכלב, מבלי להמעיט מחומרת הדבר, תגיע המשטרה לבצע מעצר בבהילות, פשוט כי אושיית רשת ליוותה את המקרה - בעוד תקיפה חמורה, אכזרית וחסרת רסן בבן אדם - ושעה שזהות התוקפים ידועה למשטרה, נותרת ללא מענה, רק כי מדובר באדם 'פשוט'. זאת, בזמן שהתוקפים נותרים חופשיים ואין דבר שימנע מהם לתקוף באכזריות את הקרבן הבא. אנו תקווה כי המשטרה תפעל במהירות ובנחישות למצות את הדין עם התוקפים".
4 צפייה בגלריה
עו״ד מנחם שטאובר
עו״ד מנחם שטאובר
עו״ד מנחם שטאובר
(צילום: פרטי)
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע, נפתחה במשטרה חקירה שנמצאת בראשיתה. בניגוד מוחלט לנטען, לביה"ח הגיע חוקר משטרה במטרה לגבות עדויות, אך בשל מצבו של הקורבן ולבקשת הצוות הרפואי במקום נדחתה גביית העדות למועד אחר. נציין כי במסגרת החקירה בוצעו ועוד יבוצעו כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".