בדרך לאישור הארכת קו הרכבת המהיר בין ירושלים תל אביב: הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות במינהל התכנון, החליטה להעביר את התוכנית השאפתנית להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור ובמקביל מפרסם הדמיות הממחישות כיצד תיראה תחנת ״ירושלים מרכז״ שתוקם סמוך לתיאטרון החאן.
3 צפייה בגלריה
כך תראה תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז
כך תראה תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז
כך תראה תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז
(הדמיה: פלג אדריכלים)
קו הרכבת המהיר יוצא כיום מתחנות תל אביב ומגיע לירושלים בתוך כ-30 דקות. המסילה, שמסתיימת כיום בתחנת "נבון" הכניסה לעיר, תוארך עד מתחם החאן שבמרכז העיר. ומתי כל זה יקרה? לדברי ראש העירייה משה ליאון, ״עד 2030 רכבת ישראל תגיע עד למתחם החאן עם תחנת מטרו גם במרכז העיר״.
עוד בחדשות:
המסילה כולה תעבור במנהרה בתת-הקרקע ותכלול שתי תחנות נוסעים חדשות: תחנה במרכז העיר, בסמוך לצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' ותחנה נוספת, במתחם החאן, בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית.
3 צפייה בגלריה
כך תראה תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז
כך תראה תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז
כך תראה תחנת הרכבת החדשה ירושלים-מרכז
(הדמיה: פלג אדריכלים)
לדברי מנהל התכנון, הקמת התחנות תקל על העומס הקיים והחזוי בתחנת יצחק נבון על ידי פיזור נוסעים יעיל יותר ותאפשר גישה להולכי רגל למוקדי תעסוקה ומסחר וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה.
3 צפייה בגלריה
קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב
קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב
קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב
(צילום: רועי אלמן)
״בתכנון התחנות והפיתוח סביבן ניתן דגש על השתלבותן במרקם ההיסטורי והמבנים והאלמנטים הקיימים לשימור. התוכנית מקודמת בהתאמה לתכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, לפיה בשנה זו צפויות 13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה״, ציינו במנהל התכנון.