ארגון הטרור חמאס מפרסם היום (רביעי) תיעוד ראשון ואות חיים של החטוף הירושלמי הירש גולדברג-פולין (23) שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
התיעוד של גולדברג-פולין
התיעוד של גולדברג-פולין
התיעוד של גולדברג-פולין
(צילום מסך)
2 צפייה בגלריה
הרש גולדברג פולין
הרש גולדברג פולין
הרש גולדברג פולין
(צילום: באדיבות המשפחה)

גולדברג-פולין, שהה במיגונית יחד עם הירושלמי ענר שפירא ז״ל. על פי עדויות וסרטונים, יחד עם שפירא ז״ל, הדפו יחד רימונים שזרקו מחבלי החמאס לתוך המיגונית. כתוצאה מפיצוץ אחד הרימונים, שפירא ז״ל נהרג וידו של גולדברג-פולין נקטעה. לאחר מכן הוא תועד כשהוא נחטף לעזה ומועלה לרכב.


הירש בן ה-23 הוא ישראלי בעל אזרחות אמריקנית. הוא בנם של רייצ'ל וג'ון שנולד בקליפורניה, ובילה כאמור במסיבת הטבע ברעים כשמתקפת הפתע של חמאס יצאה לדרך לפני 201 ימים.
בריאיון ל-"7 ימים" של ״ידיעות אחרונות״, בחודש נובמבר סיפרה האם כי מעדויות שאספה המשפחה מהמיגונית שממנה נחטף הירש, הבינה כי יד שמאל של בנה נקטעה. "ישר שאלתי 'איזו יד הוא איבד, ימנית או שמאלית?' וכששמעתי שזו יד שמאל הרגשתי את הבחילה הכי עמוקה", אמרה. "כי הירש נראה כמוני, דומה לי פיזית, אני שמאלית וגם הוא". "זה ריסק אותי לחשוב שהוא איבד את היד החזקה שלו, של שנינו", הוסיפה.
"וכמובן שישר חשבתי שהוא בטח מת, שהוא דימם למוות. במהלך הימים שאחרי, חשבתי לעצמי שאין שום דרך שהוא שרד את זה. נתחיל בזה שהוא ראה 18 אנשים מתפוצצים לגזרים לידו במיגונית. אחד מהם הוא החבר הטוב שלו מהילדות, ענר שפירא ז"ל, גיבור ישראל שכולם מכירים, הבחור שעמד בפתח ותפס את הרימונים שהמחבלים זרקו בידיים חשופות כדי להגן על כולם. ואחרי זה חשבתי על הכאב והסבל שהוא עבר כשנקטעה לו היד, ולא יכולתי לדמיין מישהו מצליח להישאר חי אחרי דבר מחריד כזה. אבל האנשים סביבי התעקשו, הם אמרו: 'תסמכי עלינו, חמאס רוצה להשאיר את הירש בחיים'. הם היו צריכים להסביר לי שהירש ושאר החטופים הם נכס בשבילם, קלף מיקוח. ואחרי זה ג'ון הלך ודיבר עם רופאים מנתחים, והם גם אמרו שאפשר לשרוד קטיעה כזו".