אין נהג שלא מכיר את הרגע המתסכל הזה: אתם עומדים עם הרכב ברמזור אדום כשלפניכם עשרות רכבים אחרים. מהר מאוד אתם קולטים שזמן השהייה של האור הירוק קצר כל כך, שהמעבר בו הופך למשימה בלתי אפשרית ובעיקר — לתחרות. מסתבר שבירושלים יש לפחות 5 רמזורים כאלו, שאפשר להכתיר אותם כשנואים ביותר על הנהגים בבירה.
4 צפייה בגלריה
רמזור
רמזור
איזה רמזור בעייתי בשכונה שלכם?
(צילום: shutterstock)
מסתמן כי הרמזור השנוא ביותר על נהגי הבירה נמצא ב"צומת קוקה קולה" צומת הממוקם לפני צומת הגבעה הצרפתית הישנה (מתחת לגשר הגבעה הצרפתית). "סיוט של מקום אתמול כמעט דפקתי לעצמי כדור בראש ברמזור הזה", כך מגדירה זאת במשפט אחד, אחת מהנהגות שנוסעות במקום מדי יום.
קראו גם:
תושב מעלה אדומים, בן שלום שעובד בפסגת זאב והתגורר בעיר 22 שנים סיפר ל-mynet ירושלים: "אני מגיע ממעלה אדומים בבקרים ונוסע כל בוקר לפסגת זאב. בשעה 6 בבוקר אני עומד בפקק עוד לפני הרמזור כמעט חצי שעה. אני לא מדבר על השעות היותר קשות זה רמזור מזעזע. זה פשוט לעמוד שם בפקק זה מתסכל אותך. אין לך לאן לברוח או לנסוע. לוקח בד"כ ללא פקקים 12 דקות, במקום 40-35 דקות".

בשיחה עם mynet ירושלים סיפרה נהגת נוספת, ויקי ארוך, תושבת מעלה אדומים: "אני יוצאת ממעלה אדומים בשעה 6:45 לכיוון מבשרת ציון, ואני נוסעת דרך צומת קוקה קולה. הרמזור מאוד קצר בין שניים לבין ארבעה רכבים מצליחים לעבור באור הירוק. מהר מאוד נוצר פקק ארוך ואנחנו נאלצים לעמוד בו הרבה מאוד זמן. מדובר בצומת שהיא צוואר בקבוק שצריך לחשוב בצורה מושכלת איך ניתן להקל על כל הנהגים ולחסוך את הזמן בפקקים".
עוד הוסיפה ויקי ארוך: "הנסיעה יכולה להיות 20 דקות ויכולה להיות גם חצי ממנה. כמעט בכל בוקר בצומת הגבעה הצרפתית יש שוטרים שמשתדלים לשחרר את התנועה בגבעה הצרפתית והיציאה מהעיר. אתמול כל מה שרציתי זה כבר לצאת מהרכב".
מתי את יוצאת בכל יום? "אני יוצאת ברבע ל-7 מהבית ומגיעה ב-7 וחצי לעבודה במבשרת. כל ההתמהמהות של ה-45 דקות זה אך ורק שם. זה מה שמעכב אותי. זו נסיעה של 20 דקות שהופכת ל-40 דקות".
4 צפייה בגלריה
צומת קוקה קולה, מכיוון הגבעה הצרפתית
צומת קוקה קולה, מכיוון הגבעה הצרפתית
צומת קוקה קולה, מכיוון הגבעה הצרפתית
(צילום: אדווה חולי)

עומסי התנועה משפיעים גם על צומת הגבעה הצרפתית הישנה (מתחת לגשר הגבעה הצרפתית). לוסי כהן, תושבת הגבעה הצרפתית סיפרה ל-mynet: "בכל שעה ביום שאני יוצאת זה לוקח 10 עד 15 דקות לעבור את הרמזור מגבעה הצרפתית לכיוון רמות ומנחם בגין כשיוצאים לכיוון תל אביב. רק הרמזור הזה, פשוט כל התנועה מצפון העיר יוצאת מים המלח מהגבעה הצרפתית כולם נוסעים דרך הרמזור של קוקה קולה".
כהן סיפרה כיצד הרמזור השפיע על שגרת היום שלה: "יש לי ילד בחינוך מיוחד שנוסע בהסעה לבית הספר ברמות, וכל הזמן ההסעה מתעכבת חצי שעה בבוקר והוא מאחר, כעת ויתרנו על ההסעה בגלל רמזור קצר ועומס תנועה".

4 צפייה בגלריה
צומת הגבעה הצרפתית הישנה
צומת הגבעה הצרפתית הישנה
צומת הגבעה הצרפתית הישנה
(צילום: עמית שאבי)

הרמזור בקוקה קולה הוא לא היחיד. מסתבר שגם בצומת וואדי ג'וז יש רמזור קצר מדי שגורים לפקקי ענק מדי בוקר לנהגים הבאים מכיוון מעלה אדומים והסביבה. הרמזור השלישי שעליו הצביעו התושבים כבעייתי הוא דווקא רמזור הממוקם בדרום העיר, הרמזור ברחוב גולומב לכיוון גן החיות התנכ"י. גולשת אחת כתבה: "רמזור גולומב לכיוון גן החיות סיוט עולמי. טוב שיש שני נתיבים אבל בהחלט עצוב".
גולשת אחרת ציינה רמזור הגובל בין שכונת ניות לגבעת מרדכי: "צומת הרצוג-ניות בעקבות כביש 16 אין מענה תזמון רמזורים לקוי".

4 צפייה בגלריה
צומת בייט
צומת בייט
צומת בייט
(צילום: עמית שאבי)

"גם בשכונת אבו-טור, ברחוב המפקד בצומת שפונים שמאלה או ימינה לדרך חברון וישר למתחם, פשוט מזעזע. שתי מכוניות וחצי עוברות. כל פעם חייב תיקון".

העירייה: "פיתרון בעתיד הקרוב"

"אנו מודעים לעומסים בצמתים השונים, שרובם נגזרים מתהליך הטיפול בתשתית, חידושה ופיתוחה. העומס יוקל משמעותית עם סיום פיתוח הכבישים ושיפור התשתיות בעתיד הקרוב", נמסר מעיריית ירושלים.
בנוגע לצומת קוקה-קולה: "הצומת מגיע לנפח תנועה גדול מכמה כיוונים שונים (מעלה אדומים, פסגת זאב ומטה בנימין). עם סיום העבודה על פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית, שמתוכננות להיפתח בשנת 2024, העומס במקום יוקל משמעותית לכל הכיוונים. כיום, זמן האור הירוק ברמזור מחולק בצורה שווה, ולא ניתן להרחיבו על חשבון שאר הכיוונים".
בנוגע לצומת ואדי אל ג'וז: "בעיית העומסים תיפתר לאחר פתיחת מנהרות הר הצופים, שמתוכננת להיפתח ברבעון השני של שנת 2025".
בנוגע לצומת גולומב: "בצומת גולומב יעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, שיוריד משמעותית את העומסים במקום, יוסיף פתרונות גם לכלי רכב פרטיים. הפרויקט נמצא בשלבים ראשונים, וצפוי להסתיים בעוד כ-5-7 שנים. גם בצומת זה, זמן האור הירוק ברמזור מחולק בצורה שווה, ולא ניתן להרחיבו על חשבון שאר הכיוונים".
בנוגע לצומת המפקד: "זמן האור הירוק ברמזור נקבע על-פי נפחי התנועה ועל-פי הנחיות משרד התחבורה. כמו כן, לא ניתן להרחיבו על חשבון שאר הכיוונים".