בית המשפט לעניינים מקומיים דחה את בקשת חברת 'שיכון ובינוי נדל"ן' לבטל את צו הפסקת העבודה שהוציאה העירייה נגד הריסת מתחם מגרשי הספורט בבית טיילור. זאת לאחר שהדחפורים כבר החלו בהריסת שניים מתוך שמונת משטחי הטניס הקיימים במתחם הקהילתי.
2 צפייה בגלריה
ההרס במתחם השבוע
ההרס במתחם השבוע
ההרס במתחם החודש
(צילום: המטה להצלת מתחם טיילור)
חברת שיכון ובינוי, שהיא כיום בעלת הקרקע ופועלת לפנות את המתחם כולו, טענה כי לעבודות שביצעה לא נדרש היתר בנייה, ולכן אין הצדקה לצו להפסקת עבודה שהוציאה העירייה. כמו כן טענו נציגי חברת הבנייה כי חלו פגמים בעצם הוצאת הצו.
השופט אליעד וינשל פסק כי כשם שלהקמת מגרשי הטניס היה צריך להוציא היתר בנייה, יש להוציא היתר כדי להסדיר את הריסתם, וכי המושג 'בינוי', כהגדרתו בחוק, הוא רחב ולא מתייחס רק לבניין אלא לקשת רחבה של מתחמים, ובהם גם מגרשים פתוחים, גדרות וחצרות.
מעבר לכך קבע השופט וינשל כי למרות טענות 'שיכון ובינוי' כי מדובר בפעולות 'קרצוף' בלבד, מדובר, ללא ספק, בעבודות הריסה עקב כך שהן בוצעו באמצעות כלים הנדסיים. מעבר לעניין החוקי, השופט מציין בנימוקי החלטתו כי הסדרת רישוי העבודות נדרשת גם מטעמים של קביעת תנאי בטיחות לביצוע העבודות. עורך הדין, השמאי קובי ביר, מציין כי החידוש בפסק דין זה הוא שגם הריסת מגרש טניס היא עבודת הריסה הטעונה היתר בנייה. 
2 צפייה בגלריה
בית טיילור
בית טיילור
בית טיילור
(צילום: יואב דודקביץ')
"כשם שבניית מבנה טעונה היתר בנייה, כך גם הריסתו מחויבת על פי חוק להיות מלווה בהיתר", מבהיר ביר. "בית המשפט קבע כי החוק נתן להגדרת המונח 'מבנה' משמעות רחבה, שיש לפרשה לא רק למבנים תלת־ממדיים, דוגמת בתים, אלא גם למבנים דו־ממדיים, כגון מגרשי משחק".  
בנוגע לטענה כי חלו פגמים בעצם הוצאת הצו, השופט פסק כי אכן בוצעו פגמים, אך לא מדובר בכאלו חמורים שיש בהם כדי לבטל את הצו עצמו. עוד השופט קיבל את הטענה כי הצו התייחס למתחם 'בית טיילור' כולו בשטח של כעשרה דונם, כשבפועל העבודות בוצעו בשטח מצומצם בהרבה. 
מדובר במקל לא קטן בגלגלי ההריסה. כעת יהיה על 'שיכון ובינוי' להוציא היתרי הריסה מהרשויות והמוסדות העירוניים, עיכוב של מספר שבועות לכל הפחות.
בקשתם תצטרך לעלות לסדר יומה של הוועדה המקומית ולהמתין לשמיעת התנגדויות מה שדי בטוח שיקרה, ולכך מוקצבים 60 יום. כל זאת כשבמקביל נמשך המאבק המשפטי לפינוי כלל המתחם מול המינהל הקהילתי 'יובלים' והעירייה.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים