הסכסוך המתקיים מזה כ-4 שנים על שטח 'בית טיילור' בקרית יובל – הכולל 3 גני ילדים, מרכזי ספורט, בריכת שחייה ועוד – הגיע לפיצוץ כמותו לא נראה בעבר.
במהלך השבוע שעבר, התקיימה ישיבה בין חברת שיכון ובינוי, המחזיקה בקרקע, ובין המנהל הקהילתי יובלים, המפעיל את מרבית תוכניות החינוך והפנאי במקום, ועיריית ירושלים. הישיבה על השטח הסתיימה מבלי שהצדדים הגיעו להסדר מוסכם.
3 צפייה בגלריה
בית טיילור
בית טיילור
בית טיילור
(צילום: יואב דודקביץ')
ביום ראשון שעבר, שלחה חברת שיכון ובינוי למינהל הקהילתי דרישת פינוי מיידית מהמתחם, תוך 14 יום בלבד. עוד טרם פקיעת 14 הימים, ביום רביעי, החלו עבודות הפינוי בשטח: בין היתר, הגיעו למגרשי הספורט במתחם דחפורים, והחלו בהריסתם. פעילות ההריסה נבלמה רק לאחר שהוצא צו הפסקת עבודות בידי העירייה.
3 צפייה בגלריה
הדחפורים בשבוע שעבר בקרית יובל
הדחפורים בשבוע שעבר בקרית יובל
הדחפורים בשבוע שעבר בקרית יובל
(צילום: המטה להצלת מתחם טיילור)
רוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי יובלים: "במקום מתקיימת פעילות רווחתית ענפה ופעילה מאוד: 3 גני ילדים, אודיטוריום, בריכת שחיה, חדרי סטודיו, מגרשי טניס. הם דורשים שנתפנה תוך 14 יום. הביאו טרקטורים למקום והתחילו להרוס. הפסיקו רק לאחר שהוצא צו הפסקת עבודה. מאז הוקם מטה מאבק של תושבים, וזה מבחינתו מבורך".
עוד בחדשות:
בשנת 2016 הוצא פסק דין המאפשר לשיכון ובינוי את פינוי השטח עד יוני 2020, אלא שלטענת גורמים במנהל, בעבר הושגה בין הצדדים הסכמה לפיה המינהל יוכל להמשיך לפעול במקום למשך שנה נוספת. בחברת שיכון ובינוי מכחישים כל הסכם כזה.
בעקבות האירועים, הוקם בשכונה מטה מאבק תושבים למען בית טיילור. "מתחם טיילור מאז ומתמיד היווה מרכז חינוך ותרבות בשכונה - תנועות נוער, גני ילדים, פעילות רווחה, מרכז ספורט ותרבות. לא ייתכן שמתחת לאף של אלפי תושבים יהרסו מבני ציבור שמשרתים את אחד המינהלים הקהילתיים הגדולים ביותר בעיר, מבלי שייבנו מבנים חלופיים כפי שסוכם עם שיכון ובינוי בעבר. אנו לא ניתן יד שיבנו דירות ומגדלים על קרקע שאמורה להיות למבני ציבור ועל שטחים ירוקים שאמורים להישאר כאלה לטובת התושבים כולם", מסר מטה המאבק.
3 צפייה בגלריה
מגרשי הספורט בקרית יובל
מגרשי הספורט בקרית יובל
מגרשי הספורט בקרית יובל
(צילום: המטה להצלת מתחם טיילור)
חבר המועצה יוסי חביליו, שייצג בעבר את המינהל הקהילתי בסכסוך: "בית טיילור חייב להישאר, זה צריך להיות תנאי בכל הסדר עם היזמים. אני מגנה את התנהלות היזמים, את הפריצה האלימה שלהם והניסיון לקבוע עובדות בשטח ללא הידברות. כחבר מועצה, אם לא יגיעו להסדר הולם עם השכונה – אמליץ לא לתת לאפשר להם לבצע את שינוי יעוד קרקע לו הם זקוקים".
חברת שיכון ובינוי: "אנו נחושים לבצע את פסק הדין ככתבו וכלשונו".
תגובת העירייה: "עיריית ירושלים וראש העיר אישית פועלים לדחיית הפינוי והגעה להבנות עם כלל הגורמים המעורבים במתחם - והכל לטובת תושבי השכונה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים