לא ממש המרענן הרשמי של הקיץ בירושלים. תלונות רבות של תושבים הגיעו השבוע בנושא במזרקות המפורסמות בפארק טדי. עיקר התלונות: חלק מהמזרקות אינו פועל והמופע לא נערך בזמנים שהובטחו.
1 צפייה בגלריה
מתחם המזרקות. 'ייבש' חלק מהנוכחים
מתחם המזרקות. 'ייבש' חלק מהנוכחים
מתחם המזרקות. 'ייבש' חלק מהנוכחים
( צילום: אלכס קולומויסקי)
המזרקות חזרו לאחרונה לפעול אחרי שנה של קורונה. אלא שאז נמלאו הדפים הווירטואליים ברשתות החברתיות בתלונות שהגיעו למוקד העירוני. מדובר ברוב מוחלט של המקרים במשפחות עם ילדים, שהגיעו עם המון ציפיות ויצאו מאוכזבים.
על פי הטענות, בחלק מהזמנים מזרקות לא פעלו כמתוכנן ובמקרים נוספים שהחלו לפעול היו הפסקות פתאומיות. "מחכים ומחכים והמופע הנערך אוטומטית בשעות ידועות לא עומד בלוח הזמנים של עצמו", טענו חלק מהתושבים. תושבת בית הכרם העלתה סרטון בפייסבוק מהמקום, בו היא מתלוננת על כך וגם אומרת שפנתה לעירייה, אלא שלדברי מספר תושבים, אם עלו בעיות בהפעלה, נכון לכל הפחות לידע על מצב המזרקות כדי שלא יגיעו לשם לשווא.
בתלונה אחרת נכתב: "אנחנו, יחד עם עשרות אנשים, עומדים ומחכים והמזרקות לא פועלות". מישהו אחר טען בפייסבוק: "חיפשנו זמן רב חניה, בסוף נמצא מקום רחוק בתשלום. הגענו ואין כאן כלום. הכול תקוע".
מהעירייה נמסר: "המזרקה מופעלת בהתאם לתקנות משרד הבריאות, ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות המים. במקרים בהם רמת עכירות המים עולה על המותר בתקנות, במיוחד בתקופת שימוש שיא, המזרקה מפסיקה את פעולתה באופן אוטומטי. האתר העירוני והמוקד העירוני יעודכנו כשרמת העכירות המים עלולה להביא להפסקה זמנית של פעולת המזרקה ותפורסם הודעה על כך."