בשורה טובה לנוסעים לירושלים וממנה: הבוקר (ראשון) נפתחו לתנועה נתיבי התחבורה במנהרה הצפונית ובגשר החדשים בכניסה הדרומית לירושלמים. האם הנתיבים החדשים יסייעו לפתור את הפקקים בבירה?
5 צפייה בגלריה
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
(צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)
החל מהיום, תעבור התנועה בכביש המנהרות דרך המנהרה הצפונית החדשה שאורכה כ- 300 מטרים, וכן דרך הגשר שנבנה מעל נחל גילה, בגובה של כ-60 מטרים ובאורך של כ-360 מטרים.
קראו גם:
הסטת התנועה לנתיבי התחבורה החדשים תאפשר, לאחר שנים ארוכות, את ביצוען של עבודות השיקום והשדרוג במנהרה הצפונית הקיימת.
פרויקט הכפלת המנהרות, כביש 60, בהובלתם של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ובניהולה ובביצועה של חברת מוריה, מהווה את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים ואת עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר וליישובי הסביבה. ההשקעה הכספית בכלל הפרויקט היא כמיליארד שקלים והעבודות בו צפויות להסתיים במהלך שנת 2025.
5 צפייה בגלריה
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
(צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)
הפרויקט באורך של כ- 12 ק"מ, מחבר בין צומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ליישוב אלעזר, וכן כולל בין היתר את הקמתן של שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן את הקמתו של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ייחודי המתחלף בהתאם לשעות העומס. בשעות הבוקר ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי.
5 צפייה בגלריה
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
(צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)
העבודות בפרויקט כוללות גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. 
פרויקט הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה משמעותית בפקקים באזור ויאפשר זרימה קלה נוחה ובטוחה של התנועה בכביש. כמו כן, הכביש יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה מכיוון דרום ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית.
5 צפייה בגלריה
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
(צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)
הפרויקט מהווה נדבך מרכזי נוסף במהפכת התשתיות התחבורתיות המואצת העוברת על ירושלים ובכלל זה בשלוש הכניסות המרכזיות לעיר, עם השלמת הכניסה הראשית של ירושלים דרך כביש 1 וקידום פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית בכניסה הצפון מזרחית של העיר. 
5 צפייה בגלריה
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
נתיבי התחבורה החדשים בכניסה הדרומית לירושלים
(צילום: שיכון ובינוי SkyVideo)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "חג שמח לכולנו. השבוע חנכנו את מחלף סחרוב החדש, המשכנו בהצבת המסילות ברכבת הקלה, והיום, נפתח לתנועה הנתיב המשמעותי בפרוייקט כביש 60. וזוהי רק ההתחלה. פרוייקטים תשתיתיים מתקדמים, הולכים ומסתיימים לשרות התושבים, התשתיות המודרניות עומדות לרשותכם, וזוהי בהחלט הולכת להיות שנה טובה!. שנתחדש וחג שמח ירושלים".
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) הינו פרויקט אסטרטגי המצוי באחת הכניסות לעיר ירושלים, אשר ישנה את המציאות התחבורתית הקיימת כיום בכביש המנהרות, וישדרג את רמת הבטיחות ואיכות הנסיעה לירושלים וליוצאים ממנה. חברת מוריה גאה לקחת חלק משמעותי בהקמת פרויקט חשוב זה, ולהיות שותפה בשינוי חוויית הנסיעה בציר המרכזי של הכניסה הדרומית לעיר".      
לעדכונים - חדשות ירושלים