כ-200 סטודנטים הפגינו היום (רביעי) במכללת דוד ילין בדרישה להדיח מהלימודים סטודנטים ערבים במכללה תומכי טרור. המחאה מגיעה לאחר חודשים ארוכים של מלחמה בהם לטענת הסטודנטים אירעו בקמפוס שורה של פעולות מצד סטודנטים ערבים שהביעו תמיכה בחמאס וביזו את החטופים ואת חללי צה״ל.
1 צפייה בגלריה
ההפגנה, הבוקר
ההפגנה, הבוקר
ההפגנה, הבוקר
(צילום: באדיבות המארגנים)

השיא הגיע ביום שני השבוע, יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "במהלך הצפירה הסטודנטים הערבים לא כיבדו אותנו, אנחנו עמדנו דום לזכרם של ששת המיליונים שנרצחו ובאותו זמן הם שרו, רקדו ואפילו צחקו עלינו", סיפרו ל-mynet סטודנטיות שהיו עדות למקרה. "לא תיעדתי את זה כי כיבדתי את הצפירה. הנהלת המכללה לא עשתה דבר. אנחנו מבקשים שישימו גבול ברור ויטפלו בתמיכה בטרור, יש תחושה שמשהו שמתפוררבקמפוס. אנחנו דורשים בתוקף להשעות באופן מידי כל סטודנט ערבי שתומך בטרור".


ממארגני ההפגנה נמסר: "אחר ה- 7 באוקטובר נאמרו על ידי סטודנטים ערבים קיצוניים בקמפוס דברים קשים וקיצוניים. תמונות של חטופים ושל חיילים בוזו, כך למשל ליד תמונה של החטופה מיה שם נכתב ׳שקרנית׳. לצד תמונה של חייל צה״ל נכתב ׳הורג ילדים׳. אנו מפחדים ללכת במסדרון, להיות בקפטריה ואפילו בשיעורים עצמם זה מפחיד להביע דעה, אנחנו מרגישים מאויימים״. תגובת הנהלת דוד ילין: ״במכללה מתקיימים קורסים של מפגש ודיאלוג משותף בין מגזרים שונים. מסגרת זו הוכיחה את עצמה ככלי חשוב להיכרות הדדית ובמסגרתה אף יצאו משלחות משותפות של יהודים וערבים לפולין. המקרה הספציפי, שהתרחש לפני כחודשיים, טופל במישור הפנימי של המכללה. המכללה מייחלת לימים טובים יותר, לחזרת החטופים והחיילים לשלום, לבריאות הפצועים ולחזרת המפונים לביתם״.
פורסם לראשונה: 15:38, 08.05.24