זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בירושלים: השבת של ה-18 במאי בירושלים, י באייר התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 18:55 ותצא למחרת בשעה 20:12. השבוע אנו קוראים את פרשת: אמור.

"וקראתם בעצם היום הזה" (פרק כ"ג, פסוק כ"א)


הרב יצחק זילברשטיין, בספרו 'טובך יביעו', מקשר את הפסוק הזה: "וקראתם בעצם היום הזה", לחג השבועות, שהולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק. בחג השבועות, כידוע, קיבלנו את התורה ובכל שנה ושנה אנחנו מקבלים אותה עלינו מחדש. הרבה ספרי קודש נכתבו מאז מתן תורה; סידורים, חומשים, גמרות, משניות ועוד ובדרך כלל בכל בית יהודי יש לפחות ספר קדוש אחד. אומר הרב זילברשטיין: צריך להשיב כל ספר למקומו בתום הלימוד ולהתייחס לספר בכבוד הראוי. והוא מביא את הסיפור הבא.

בני זוג הגיעו לאחד מגדולי הדור, ייתכן שהיה הוא הסטייפלר אך הרב לא בטוח, וסיפרו בכאב שהאישה אמנם הצליחה ללדת כמה ילדים, אבל כל העוברים היו מונחים הפוך בבטנה של האישה ובכל פעם היא נזקקה לניתוח קיסרי. גם הפעם האישה עמדה לפני לידה והעובר היה הפוך. אמר להם אותו גדול שיחזרו לביתם ויבדקו בספריה אם יש ספרי קודש שמונחים הפוך. בני הזוג רצו לביתם ומצאו בספריה כמה וכמה ספרים שהיו מונחים הפוך. וראו איזה פלא, לאחר שהניחו את הספרים כראוי התהפך העובר והאישה ילדה בשלום. לאחר מכן האישה ילדה ילדים נוספים וכל הלידות עברו בשלום והיו לידות רגילות.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו לכבד את ספרי הקודש שיש לנו בבית ולהניח אותם במקום הראוי להם וכראוי. לא הפוכים או מלוכלכים חלילה, או באופן מבולגן.
וכמו בכל שבוע, נקדיש את הזכויות של הקבלה הטובה שלנו לזכות החטופים והחטופות שישובו כבר הביתה, לזכות חיילי ישראל ולזכות העם שלנו. שבת שלום.