גזענות במכללה הלאומית לשוטרים? עדויות של שוטרות ושוטרים לשעבר, עולים חדשים מרוסיה שביקשו לשרת במשטרת ישראל, חושפות כי מפקדים בקורס אסרו עליהם לדבר ברוסית - גם במהלך הפסקות ואיימו כי אם ימשיכו לדבר בשפה, יודחו מהקורס.
2 צפייה בגלריה
צוערים במכללה לשוטרים (למצולמים אין קשר לידיעה)
צוערים במכללה לשוטרים (למצולמים אין קשר לידיעה)
עולים חדשים טוענים כי נאסר עליהם לדבר ברוסית (למצולמים אין קשר לידיעה)
(צילום: אוהד צויגנברג)
העדויות, שהגיעו לידי מערכת mynet מתייחסות לשוטרים לשעבר שלקחו חלק בקורס המשטרה לפני למעלה משלוש שנים. על פי העדויות מפקדיהם של השוטרים התריעו בפניהם מספר פעמים לא לדבר ברוסית בניהם גם במהלך הפסקות וגם במהלך שהייה בחדר.
קראו גם:
אחת השוטרות סיפרה: ״במכללה לא נתנו לדבר ברוסית עם החברות שלי בהפסקה שלנו וגם אמרו שאם אני רוצה לדבר עם ההורים ברוסית אני חייבת לצאת מהחדר ולא להפריע עם ״הרוסית שלי״. עוד ציינה השוטרת לשעבר כי ״מפקדים גם ביקשו ממי שהיה איתנו בקורס לדווח אם הם שומעים שדיברנו ברוסית בנינו - לדווח על כך״.

2 צפייה בגלריה
שיחה בין עולה חדשה לשוטר בקורס
שיחה בין עולה חדשה לשוטר בקורס
שיחה בין עולה חדשה למפקד בקורס
(צילום: פרטי)

באירוע אחר סיפרה השוטרת לשעבר כי ״מישהי באמת דיווחה למפקדים שדיברנו בהפסקת צהריים ברוסית ביננו, אז המפקדים עשו לנו שיחת שיימינג מול כל הכיתה ואמרו שמי אתן שמרשות לעצמכן לדבר ברוסית. על האירוע הזה נדרשתי למלא ״דוח הסבר״ מדוע דיברתי ברוסית בזמני הפנוי. התריעו בפני שאם אמשיך - אני יודח מהקורס״.
בהתכתבויות שהגיעו לידי mynet כתבה שוטרת אחרת, בזמן אמת לשוטר נוסף בקורס: ״המחנכת צעקה עלי עכשיו. אני ארשום דוח הסבר. זו שפת אם שלי. הם גזעניים. אם הם לא יאשרו לי לדבר בשפה שלי אני אעזוב את המשטרה, זה שיש לי שפה נוספת זה פריבילגיה, יש לי לאום, אני לא הולכת לוותר על זה״.
ממשטרת ישראל נמסר: "במשטרת ישראל משרתים שוטרים ושוטרות דוברי שפות שונות, בני כל העדות והדתות, כתמונת ראי של החברה הישראלית. הפניה האמורה, שאירעה לפני כ-4 שנים אינה מוכרת. חשוב לציין כי המשאב האנושי הינו החשוב ביותר בארגון בו משרתים כתף אל כתף שוטרים ושוטרות ממגזרים שונים".