איגוד המוזאונים הישראלי והמוזאונים ברחבי הארץ, מזמינים את הציבור הרחב לבקר בעשרות מוזאונים ללא עלות, לרגל יום המוזאונים הבין-לאומי, שיחול ביום חמישי הקרוב, ה-9 במאי 2024. בנוסף לכניסה החופשית, יקיימו המוזיאונים שלל פעילויות לקהל הרחב.
4 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(צילום: Laliv Gal, Pikiwiki Israel)

השנה, מתקיים יום המוזאונים הבינלאומי בסימן מוזיאונים למען חינוך ומחקר, המדגיש את חשיבותם המשמעותית של מוזיאונים כמוסדות חינוך דינמיים המטפחים למידה, גילוי והבנה תרבותית. את תפקידם של מוזיאונים ומוסדות תרבות בהענקת חוויה חינוכית הוליסטית, מכילה וברת -קיימא. איתם ודרכם נחשוב מחדש על החינוך, על עתיד שבו שיתוף ידע יתעלה על מחסומים; שבו חדשנות מתאחדת עם מסורת. הצטרפו אלינו ותחקרו את שפע הידע שיש למוזיאונים להציע.

יום המוזיאונים הבינלאומי בירושלים


יום המוזאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה, למעלה מ-45 שנה, ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות תרומתם של המוזאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות, היסטוריה ומורשת תרבותית - המוצגים במוזאונים. בשנה שעברה השתתפו באירוע כ 75 מוזיאונים מכל רחבי הארץ, ואילו השנה יקחו חלק ביום מיוחד זה מעל ל 100 מוזיאונים מהצפון ועד הדרום וחמישה עשר מוזיאונים ומרכזי מבקרים בירושלים והסביבה.
4 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(צילום: עמית שעל)

במוזיאון ישראל, ירושלים יקיימו סיורים מודרכים בשפות שונות ובנושאים שונים כמו "אמנות ישראלית כמצע לימודי לתהליכים חברתיים מקומיים", "מהמעבדה לגלריה: מחקר ארכיאולוגי במוזיאון" ועוד.
4 צפייה בגלריה
מוזיאון המדע
מוזיאון המדע
מוזיאון המדע
(צילום: יעל אילן)

במוזאון ארצות המקרא תתקיים פעילות בנושא "עוסקות בריפוי"- סיור קצר בנושא לידה וראשית במיתוסים עתיקים וסדנת כתיבה בהשראתם, מפגש עם משמרת המוזיאון על ריפוי עתיקות, סיור קצר בגלריות על חוטים ואריגים בעולם הקדום ומעגל סריגה ועוד. במוזיאון חצר הישוב הישן יתקיים סיור בהדרכת אוצרת המוזיאון בתערוכות המתחלפות "בתקווה להתראות בקרוב" ו"בין הקווים-יומן מלחמה". בנוסף, המוזיאון ייתן הטבה מיוחדת למבקרי המוזיאון ביום המוזיאונים: 1+1 ברכישת פרסומי המוזיאון. במוזיאון הטבע, ירושלים בסיפרייה ההיברידית תתקיים פעילות בנושא קיימות וספרים.

4 צפייה בגלריה
מוזיאון הטבע
מוזיאון הטבע
מוזיאון הטבע
(צילום: יואב דודקביץ')

במגדל דוד, מוזיאון ירושלים יתקיים סיור מודרך בארמון הורדוס ובקישלה – המוזיאון מזמין אתכם לצאת למסע מרתק אל עברה של העיר – אל האירועים הגדולים והסיפורים שעיצבו את פני ההיסטוריה. בנוסף לסיור במלון הרודס ובקישלה יתקיימו גם סיורים בעברית ובאנגלית במוזיאון החדש וסיור בתערוכת אסכולת ירושלים. המוזיאון מזמין אתכם לצאת למסע מרתק אל עברה של העיר – אל האירועים הגדולים והסיפורים שעיצבו את פני ההיסטוריה.
במוזיאון אסירי המחתרות יצאו סיורים מודרכים בנושא "מאחורי הסורגים - במאבק להקמת המדינה". בצריף הנשיא – יד בן צבי יקיימו פעילות על הפתעות מאוספי הנשיא יצחק בן־צבי: תגליות היסטוריות וסיפורים מרתקים על מתנות וחפצים שתועדו במיזם 'ארץ חפץ' לרישום אוצרות מורשת באוספים ובמוזיאונים קטנים. חפצים אלו שמורים בכספות צריף הנשיא, ויוצגו לקהל לכבוד יום המוזיאונים. בנוסף, יתקיים סיור בצריף הנשיא ובגן הכוזרי: הקהל מוזמן לגלות את סיפורם של צריף הנשיא, משתלת הפועלות ובית החלוצות, את האמנות הישראלית והעיטורים ממזרח ומתנ"ך שביקשו להביא לירושלים משב רוח מן השדות, מהתלם ומהמחרשה. גם ביד ושם יתקיימו סיורים מודרכים לקהל הרחב (בתשלום).


במוזיאון הצייר משה קסטל במעלה אדומים מציעים סיורי היי לייט בתצוגת הקבע ובתערוכות המתחלפות. במוזיאון לאמנות האסלאם תוכלו להינות מסיורים בעברית ובאנגלית בנושא-בין אסלאם ויהדות. במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד תוכלו להינות – "הצמדע"– הדגמה שבה יתבקשו הילדים וההורים להתנסות ולהחליט אילו חומרים יכולים להיצמד זה לזה ללא דבק, אלא באמצעות לחץ אוויר, חשמל סטטי, מגנטים, חיכוך ועוד ובנוסף יכולים הילדים להשתתף בסדנת היצירה "דביקון ים" - סדנה שבה נצלול לתוך אקווריום ונכין בעצמנו יצורוני ים צבעוניים ומדליקים מ...דבק!
בנוסף יפתחו בחינם גם מוזיאון יהדות איטליה, המוזיאון לאמנות יהודית בהיכל שלמה ומוזיאון ״על התפר״.
פורסם לראשונה: 17:00, 04.05.24