רגע לפני שכביש 16 נפתח רשמית, mynet ירושלים יצא לנסיעת מבחן מיוחדת עם ראש העירייה, משה ליאון. בהשקעה של כשני מיליארד שקלים כביש 16, כביש הכניסה החדש לעיר מכיוון מוצא עד לרמת בית הכרם וגבעת מרדכי, ייחנך ביום רביעי הקרוב, רגע לפני שהתלמידים צפויים לחזור לספסל הלימודים.
4 צפייה בגלריה
כביש 16 -  "אריאל שרון"
כביש 16 -  "אריאל שרון"
כביש 16 - "שדרות אריאל שרון"
(צילום: אריק מרמור)

על פי התכנון הכביש היה אמור להיפתח בנובמבר 2023 אך בנתיבי ישראל הצליחו להקדים את פתיחתו בשנה. הערכה היא שהנסיעה בתוואי החדש בכביש תיארך כ-10 דקות, במקרה של פקקים בכניסה הראשית לירושלים הכביש יכול לחסוך 20 עד 30 דקות.


הבשורה הראשונה, מעבר לפתיחת הכביש, היא שנבחר לו שם - "שדרות אריאל שרון". בעבר הרחוק יותר עלה גם אופציה שהכביש, החולף במנהרות גם מתחת לשכונת הר נוף, ייקרא על שמו של מרן עובדיה יוסף ז"ל, שהתגורר בהר נוף בעצמו, אך לבסוף הרעיון ירד מהפרק. משה ליאון אמר ל-mynet: "זו בהחלט בשורה שהכביש ייקרא על שמו של אריאל שרון והוא ראוי לכך".

4 צפייה בגלריה
כביש 16
כביש 16
כביש 16 - "שדרות אריאל שרון"
(צילום: דניאל כהן)

התכנון המקורי היה שהכביש ייפתח רק בקטע ראשון עד מחלף נחל רבידה ביער ירושלים, ורק בנובמבר רצו לפתוח את כל הציר. מדוע אתה לא הסכמת?
"מאוד חששתי שייפתח רק החלק הראשון עד נחל רבידה. הם עבדו ימים ולילות על מנת לאפשר את הפתיחה של כל הכביש".
קראו גם:
האם הכביש יקל על התנועה והפקקים בכניסה לעיר? או שרק יזיז את הפקקים מהכניסה לעיר לצומת בייט. יש הרבה חששות מה יהיה ביציאה מהכביש.
"ללא ספק תהיה הקלה בכניסה לעיר והתנועה תתחלק לעוד כניסה חדשה. החלטנו לפתוח יום לפני תחילת הלימודים במיוחד וזה תאריך טוב. לגבי פקקים בצומת בייט - בהחלט יש כבר תכנון לקדם שם את השלב השלישי של מנהור. בעקרון הכביש נועד לתת פתרון עתידי למי שמגיע ברכב פרטי מחוץ לעיר והוא יחנה בחניון חנה וסע בצומת בייט ויעלה על הרכבת הקלה. החניון שם כבר בשלבי הקמה".

כביש 16: שדרות אריאל שרון

אורך הכביש: 4.7 קילומטר
מספר נתיבים: דו מסלולי - ללא נת"צ
מספר הגשרים: 7
מספר המנהרות: 4
עלות הקמה: כ-2 מיליארד שקל
שלושה מחלפים: מוצא, נחל רבידה ובייט

4 צפייה בגלריה
מנהרת כביש 16
מנהרת כביש 16
אחת מהמנהרות בכביש
(צילום: אריק מרמור)

במהלך חפירת המנהרות של הכביש התרחש אירוע הבולען בחניה של בית החולים שערי צדק. האם עכשיו הכביש בטוח?
"עשו שם עבודה רצינית של ביטון בכל האזור. אני לא יודע אם העבודות שם הסתיימו כבר אבל בהחלט הכביש בטוח לנסיעה".

4 צפייה בגלריה
קריסת החניון בשערי צדק
קריסת החניון בשערי צדק
הבולען בשערי צדק אשתקד
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)

בכביש 1 הסדירו נתיב לתחבורה ציבורית. מתי יתווסף בכביש החדש נתיב תחבורה ציבורית?
"כרגע אין נת"צ ולמיטב ידיעתי גם אין כאן תכנון עתידי להוספת נתיב לתחבורה ציבורית. אנחנו מקדמים נת"צים במספר כבישים ברחבי העיר בימים אלו כולל בכביש בגין. כאן לא".