נטע אבוגוב, ד"ר לחינוך, התחברה לכדורסל כמעט במקרה. לפני כחמש שנים בנה שיחק במועדון הכדורסל 'מעיינות/גלבוע', ואבוגוב, שבעצמה היתה בעבר גולשת רוח וכדורסלנית חובבת, התחברה לקבוצת הנשים שם. היא שימשה כספונסר וכיושבת ראש, ואחרי שנתיים מוצלחות 'מעיינות/גלבוע' עלתה לליגת העל. "אחרי דין ודברים עם יו"ר המועצה המקומית ומנכ"ל המועדון, הבנתי שהם פשוט לא מעוניינים לעלות ליגה בגלל ענייני תקציב, ובלב כבד מאוד אמרתי 'עד כאן' ועזבתי". היא ניסתה לתמוך בקבוצת הנשים של בני יהודה, ואחרי חודש עזבה גם שם.
2 צפייה בגלריה
אבוגוב על הפרקט. "נמשיך בעשייה מכל הלב ובכל הכוח"
אבוגוב על הפרקט. "נמשיך בעשייה מכל הלב ובכל הכוח"
אבוגוב על הפרקט. "נמשיך בעשייה מכל הלב ובכל הכוח"
(צילום: עדי גלמן )

לירושלים הלכתי


החיבור של אבוגוב לירושלים הגיע כשבתה טנא החלה לשחק בפרויקט של הכדורסלנית רבקה רוס כאן בימק"א. רוס הפכה את הפרויקט שלה לפס ייצור לכדורסלניות במסגרת קבוצת 'פיס פליירס'. "רבקה, בעבודת קודש, גידלה כדורסלניות שאין להן פלטפורמה הישגית מתאימה, ולכן איחדנו כוחות והרמנו את מועדון 'הפועל לב ירושלים', מועדון שמסתכל רחוק וגבוה ומפעיל פרויקט כדורסל רוחבי עם כמה שיותר קבוצות. אנחנו מגשימות את האופן שבו מועדון כדורסל משלב את כל הפרמטרים: קהיליתיות, ספורטיביות, העצמה וכמובן הישגיות".

קראו גם:

כשאבוגוב הגיעה למועדון הוא שיחק בליגה השלישית, ומהר מאוד, בתוך שנה, הוא עלה לליגה השנייה. "לא רק עלינו ליגה מהר מאוד, אלא גם יצרנו תשתית עם קבוצות נערות ב' ונערות א'. אנחנו מפעילות פרויקט בחוות הנוער הציוני, המגרש הביתי שלנו, שבו יש אקדמיה לכדורסל נערות. שחקניות האקדמיה מקבלות שם את כל המעטפת המקצועית הקשורה לכדורסל שנערה מוכשרת זקוקה לו, כולל אימוני בוקר ואחר הצהריים כמובן. השחקניות הירושלמיות ישנות בבית, ושחקניות מחוץ לעיר גרות בחוות הנוער הציוני בתנאי פנימייה. אנחנו גאות שמגיעות אלינו כדורסלניות מכל רחבי הארץ. יש ערים שפשוט אין להן כדורסל נשים".

לבנות מלמטה


"רבים שואלים אותי בשביל מה אני צריכה את זה?" היא צוחקת. "יש לי לשמחתי יכולת לבחור מה לעשות בחיים, וזו זכות גדולה גם לתת ולהעניק לאחרים. פחות משנה לי אם מדובר בכדורסל או בבדמינגטון, הרעיון הוא לייצר משהו שיש לו משמעות חברתית. כשאני באה לאולם הכדורסל, בייחוד כשמדובר בירושלים, אני מבינה בכל פעם מחדש למה אני עושה את זה. הסיפוק והגאווה הם אדירים".
היא מתגוררת בכפר אורנים ליד מודיעין, ומדגישה ש"ירושלים מאוד קרובה לליבי, אבל לא חשוב כמה אני רוצה לתת, זה לא משנה אם אין מי שרוצה לקבל, ובירושלים קיבלו אותי בזרועות פתוחות". 'הפועל לב ירושלים', נציין, מוליכה את הליגה הלאומית ושואפת להגיע בסיום העונה לליגת העל. אבל זה רק שלב נוסף בהתפתחות והשאיפות שאבוגוב רואה בעיני רוחה.

2 צפייה בגלריה
הפועל לב ירושלים
הפועל לב ירושלים
הפועל לב ירושלים
(צילום: שמוליק נחמה)

"ליגת העל לנשים זו נקודה בדרך. המטרה היא לגדל שחקניות, להגיע למפעל אירופי, וכן, גם לזכות בתואר אירופי". כרגע 'הפועל לב ירושלים' מונה כ־600 בנות ירושלמיות מכל הגילים. אבל הגאווה האמיתית של אבוגוב היא שיש לה במועדון הנשים מכל גוני הקשת, כולל בנות חרדיות, בנות מהמגזר הערבי, בנות דתיות־לאומיות, נערות בסיכון, והיא מבטיחה ש"בשנה הבאה נגדל ונפתח עוד את העתודות של המועדון. הרעיון הבסיסי שלנו הוא שלא תהיה לנו קבוצת בוגרות מבלי לגדל שחקניות ומבלי שתהיינה לנו עתודות".
לסיום, ציינו בשבוע שעבר את יום האישה הבינלאומי. "לא תמיד מגדר של אדם מסוים אומר שהוא גם עוזר לאותו מגדר. אנחנו ב'הפועל לב ירושלים' מקבלים סיוע מהמון יקרים ויקרות, ויש לנו השפעה ואפקט לא רק על הנשים אלא גם על משפחות שלמות, ואנחנו נמשיך בעשייה מכל הלב ובכל הכוח".