הספרדים עוזבים: חברת התשתיות הספרדית ״קומסה״, שזכתה לאחרונה במכרז להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים פורשת הודיעה כי היא פורשת מפרויקט ההקמה. ההערכות הן כי הרקע לפרישה הם לחצים פוליטיים שהופעלו על החברה, בצל המלחמה המתמשכת בין חמאס לישראל, בעזה.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
(צילום: רועי אלמן)
3 צפייה בגלריה
הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב המלך קינג ג'ורג'
הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב המלך קינג ג'ורג'
הקו הכחול במלך ג'ורג'
(הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

״קומסה״ משאירה כעת לבד את השותפות הישראליות שלה — חברת דניה סיבוס ודן שיאלצו לחכות עד שזכיין חדש יכנס לתמונה. מדובר במכרז בינלאומי שהוציא משרד האוצר בהקף כולל של 9 מליארד שקל והוא כולל הקמת קו רכבת באורך 31 קילומטר עם 66 רכבות וגם זיכיון להפעלת הקו לאחר הקמתו.
לנוכח הודעת החברה , תידרש המדינה לבחון מחדש את הרכב הקבוצה או האם תאלץ לפרסם מכרז חדש. בכל מקרה הערכה היא כי הדבר יגרום בכל מצב לעיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים.
3 צפייה בגלריה
הקו הכחול של הרכבת הקלה
הקו הכחול של הרכבת הקלה
הקו הכחול של הרכבת הקלה
(הדמיה: תכנית אב לתחבורה)

הקו הכחול של הרכבת הקלה מתוכנן לחבר משכונת רמות לשכונת גילה דרך מרכז העיר והמושבה הגרמנית. הוא כולל גם מנהר תת קרקעית מתחת לשכונות הבוכרים וגאולה.

ממשרד האוצר נמסר: ״בקשת הזכיין להחלפת בעלי המניות למציע נבחנה על ידי ועדת המכרזים. משנמצא כי הזכיין עומד בתנאי הסף המכרזיים, אישרה הועדה את הבקשה ליציאת קומסה מהזכיין״.