הטרגדיה: מיכאל אוחנה

אורי מלמיליאן אמר פעם, אחרי שלא שותף במשחק ההפסד לקולומביה במוקדמות מונדיאל 1990, שתמיד שחקן שיושב בחוץ הוא הכי חסר והיה משנה את כל התמונה. רק מי שראה את מיכאל אוחנה מתאמן בשבועיים האחרונים מבין איזה שחקן איכותי בית"ר הפסידה.
6 צפייה בגלריה
מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה
מיכאל אוחנה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הצרה הגדולה עם הפציעה הטרגית של אוחנה היא שהנוכחות שלו היתה אמורה על פי כל הסימנים להדביק את כל החלקים החסרים בפאזל. פנטזיסט כמוהו היה מוריד מסדר היום את הבכיינות של אוהדי בית"ר על כדורגל משעמם; השערים והבישולים שלו היו יכולים לא פעם לעשות את ההבדל (גם בגביע כמובן), וההזדהות שכל כך חסרה ליושבי היציע היתה מקבלת מענה מלא, כשעל הקווים וברחבות היה רץ מול עיניהם (לפני הקורונה כמובן) וירטואוז עם החולצה מספר 11 והשם אוחנה על הגב.
הנחמה היחידה מהסיפור הזה היא שאוחנה יעמוד לרשותנו בעונה הבאה.

השחקן: קינדה וניצן

הראשון הפך מהר מאוד לכדורגלן הישראלי הטוב בארץ שלקח את בית"ר על הגב, ועם כל הכבוד לתחליפים כמו עטר וממן (הגם שמספר 16 הוא רכש נהדר), בית"ר לא הצליחה להתאושש מהעזיבה של הקשר, שנמכר לקנזס סיטי.
6 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
גדי קינדה
(צילום: עוז מועלם)
ניצן לעג עוד מהעונה שעברה לרצון להיפטר ממנו ולנסיונות להעדיף על פניו את דודו גורש, שנשק לגיל 40, ואת ארנסטס שטקוס, שהוחתם כאן כבר בינואר 2019. לשמחתנו, ניצן יהיה זה שיגן על שערה של בית"ר בלי נדר בשלוש השנים הקרובות וכנראה גם יסיים כאן את הקריירה. הרבה עבודה מחכה למי שיבנה את בית"ר לעונה הבאה. בגזרת השוער אפשר לישון בשקט.

ההפתעה: עטרת ראשנו

אם יש מישהו שהאמין שבגיל 33.5 אלירן עטר יהפוך לכל כך משמעותי עבור בית"ר, שיקום. אם יש מישהו שהאמין שעטר יתנהג בבית וגן כמו ילד טוב ירושלים, שיקום שוב.
6 צפייה בגלריה
אלירן עטר
אלירן עטר
אלירן עטר
(צילום: הרצל יוסף)
אף אחד גם לא שיער בנפשו שמספר 16 יצליח לחיות בכזאת הרמוניה עם רוני לוי ויפרע שטרות מהרגע הראשון. העובדות הפשוטות הן שעם עטר בית"ר כבשה העונה בכל משחק (פרט להפסד 1:0 מול הפועל תל אביב), ובלעדיו היא סיימה שישה מתוך תשעה משחקים כשהיא לא מוצאת את הרשת.

השער: אזולאי מהאוויר

לא שכחנו את הטיל מהאוויר של אלירן עטר לרשתה של חדרה ואת והחצי מספרת של מספר 16 מול אשדוד, אבל עד כמה שאוהדי בית"ר ירדו לחייו של שלומי אזולאי, ועד כמה שאי אפשר לשכוח את ההחמצה של מספר 18 נגד מכבי חיפה בסמי עופר, בשבת האחרונה נגד הפועל תל אביב אזולאי כבש שער שחייב להיכנס יום אחד לדיסק הפרישה שלו.
ממן הקשית ואזולאי, זה שנתפס ביציעים כגמלוני ושלומיאל, עשה שער שרואים רק בשידורים מאירופה. צריך לציין גם את השער של וארן מול הפועל חיפה בסמי עופר אחרי שבישל לעצמו עם הקורה וסיים בדאנק כמו בכדורסל.

הפדיחה: רעננה, הפועל, הגביע, בני יהודה וכפר סבא

על ההשפלה מול התינוקות של קלינגר בתחילת הפלייאוף כבר קראתם. ולא, העובדה שהיה מדובר במשחק ללא קהל, בעייפות מצטברת, ושהגרון של עידן ורד נחנק בסיום מדמעות, לא מורידה כהוא זה מגודל הכישלון.
6 צפייה בגלריה
ההפסד לרעננה
ההפסד לרעננה
ההפסד לרעננה
(צילום: יאיר שגיא)
נוספו לו עוד כמה הופעות מבישות, שקלקלו לגמרי את העונה הזאת. הכישרון להפסיד במחזור השני להפועל רעננה, השטיח של הליגה, במשחק מלא אמוציות ועצבים; השלישייה המביכה מבני יהודה בטדי בסיבוב השני; ההפסד המיותר לכפר סבא, והרגע הכי מעצבן של העונה, שהפך אותה ממוצלחת לחסרת משמעות - ההדחה בגביע מול מכבי פתח תקווה. הטרגדיה הכי גדולה של העונה הזאת היא שכשבית"ר סיפקה את הסחורה זה נראה לכולם מובן מאליו, וכשהיא ירדה מדי פעם מהפסים זה הכניס את כולם לפאניקה.

המאכזב: דיוגו ורדסקה

לא קשה למצוא שחקן שמהר מאוד הבנו שהחולצה של בית"ר גדולה עליו. הסוליסטיות וההתנהגות המכוערת של פלומיין, שהצליח לריב גם עם אוהד מכבי תל אביב וגם עם כל שחקני מכבי חיפה; הפיוז הבלתי אפשרי של אנטואן קונטה, שסיים את העונה עם שלושה אדומים, סירב לקצץ, ובעיקר גרם לאנשים בבית וגן לבדוק מתי פותחים את השמיים לטיסות לצרפת.
6 צפייה בגלריה
ורדסקה. בלי ערך מוסף
ורדסקה. בלי ערך מוסף
ורדסקה. בלי ערך מוסף
(צילום: עוז מועלם)
אבל מעל כולם, הנפילה של בית"ר העונה נרשמה בתפקיד הבלם. יוסי בניון חיכה עד הרגע האחרון להנחית כאן בלם זר. אז דיוגו ורדסקה הוא שחקן נחמד, כנראה גם עם פוטנציאל לא רע, אבל ממש לא לילד הזה פיללנו. ורדסקה וההגנה של בית"ר בכללי הפכו מהר מאוד לנקודת תורפה איומה.

הניצחון: על הפועל בטדי

דווקא אחרי שמונה משחקים ללא ניצחון, פלייאוף עליון שהוא כדור שינה מתמשך, הפגנות אלימות נגד רוני לוי והבנה בסיסית שכל החזרה מפגרת הקורונה היתה מיותרת, בית"ר התפוצצה בשבת שעברה על היריבה המרה הפועל תל אביב.
6 צפייה בגלריה
הניצחון על הפועל בטדי
הניצחון על הפועל בטדי
הניצחון על הפועל בטדי
(צילום: אורן אהרוני)
אותה הפועל שהשפילה את בית"ר 0:3 במחזור השני של הפלייאוף העליון ויצרה כדור שלג שאף אחד בבית וגן לא הצליח לעצור, זכתה בשבת האחרונה לפעולת תגמול. חבל רק שהשחקנים בצהוב פספסו הזדמנות לסיים את המשחק הזה בתוצאה אסטרונומית ולעשות היסטוריה קטנה. לא נשכח גם את הניצחון הגדול 0:2 על מכבי חיפה בטדי בהופעת הבכורה של אלירן עטר, ואת הרביעייה בסמי עופר להפועל חיפה, שהפכה בדיעבד להופעת הפרידה של גדי קינדה בדרך לקנזס.