1 צפייה בגלריה
ורדשקה. חיפה פספסה, בית"ר הרוויחה | צילום: באדיבות בית"ר ירושלים
ורדשקה. חיפה פספסה, בית"ר הרוויחה | צילום: באדיבות בית"ר ירושלים
ורדשקה. חיפה פספסה, בית"ר הרוויחה | צילום: באדיבות בית"ר ירושלים
עידן ורדשקה: ביום חמישי בישרה בית"ר על החתמתו של הבלם הפורטוגלי דיוגו ורדשקה (יחגוג 23 באוקטובר). ברמת הנתונים, קשה היה להאמין עד לא מזמן ששחקן עם רזומה כזה יגיע לשחק בליגת העל שלנו. ורדשקה נולד בפורטו, קבוצת הפאר הגדולה ביותר במולדתו.
לפני ארבע שנים, עוד לפני שמלאו לו 18, הוא ערך את הבכורה שלו במדי פורטו ב', קבוצת המילואים של פורטו שמשחקת בליגה השנייה, בהפסד 2:1 לפורטימוננסה. ורדשקה שיחק באופן פעיל בכל הנבחרות הצעירות של פורטוגל, שהיא מעצמת כדורגל בגילים האלה, ושיתף פעולה בנבחרות הצעירות של המדינה של רונאלדו עם בלם בנפיקה, רובן דיאס, הבלם הקבוע של נבחרת פורטוגל.
בפורטו ב' הוא זכה באליפות הליגה השנייה בעונת 2016/2015, אך הקבוצה לא היתה רשאית לעלות ליגה מכיוון שקבוצת האם שלו (פורטו המקורית) משחקת בליגה העליונה. מאמנו בפורטו ב', ריקרדו ואשאו, אמר עליו: "יש לו את כל הנתונים להיות היורש של בלמי פורטו ולשמש כבלם העתיד של המועדון. הוא טכני וכריזמטי ויודע את העבודה. כל מה שהוא צריך זה שיאמינו בו".
בניגוד למקבילה שלו מבנפיקה, דיאס, ורדשקה לא קיבל את המפתחות בקבוצת האם שלו ונדד לסראגוסה מהליגה השנייה בספרד. שם הוא היה קבוע בהרכב, אבל הפסד בפלייאוף העלייה לנומנסיה (1:1 בחוץ והפסד ביתי של סראגוסה) גרם למהפכה בסגל ולחילופי מאמנים. בחלק מהזמן תחת המאמן עמנואל אידייקאס בסראגוסה תופקד ורדשקה כקשר אחורי בגלל היכולת הטכנית וראיית המשחק שלו.
רוני לוי ובניון התעקשו על בלם עם יכולת טכנית כדי שיהיה זה שמוציא דרך עלי מוחמד ואיינבינדר את בית"ר להתקפה. הבעיה במקרה זה היא ביטחון מופרז של הבלם, שלא פעם השתעשע ליד רחבת שערו ושילם על כך ביוקר. הבלם הוצע למכבי חיפה, שוויתרה על שירותיו בגלל גילו הצעיר, וגם קבוצות בקפריסין לא קלטו אותו בגלל דרישות כספיות של סראגוסה. בסופו של יום בית"ר שילמה על הבלם 75 אלף דולר בתשלום מיידי, והיא תעביר לספרדים עוד 125 אלף יורו במהלך העונה הבאה.