בשורות טובות: השף שלום קדוש שנפצע באורח קשה לפני חמישה חודשים בתחנת הדלק בבקעה שוחרר מבית החולים הדסה עין כרם.
3 צפייה בגלריה
השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
(צילום: שלומי כהן)
שמחה גדולה בקרב משפחתו וחבריו הקרובים של השף שלום קדוש, בשבוע שעבר שוחרר השף הידוע לביתו ויגיע פעם בשבוע לטיפולי שיקום בבית החולים הדסה 'הר הצופים'. חברו של השף המלווה אותו בכל התקופה האחרונה אמר ל-mynet ירושלים: "מאוד התרגשנו שסוף סוף קדוש השתחרר לביתו. יש לו עוד דרך ארוכה והוא יגיע להמשך טיפול בשיקום פעם בשבוע. עדיין, (בהתחשב – א"פ) במצב ההתחלתי שהוא נפגע מדובר בשיפור מדהים".
מבית החולים נמסר: "מצבו של שלום קדוש הולך ומשתפר. הוא ממשיך בתהליך השיקום בהדסה הר הצופים לפי התוכנית שנקבעה לו".
כזכור, לקראת סוף מרץ האחרון הותקף השף בתחנת הדלק 'פז' ברחוב דרך בית לחם. על פי חקירת המשטרה, חשוד גנב את ארנקו של קדוש מתוך רכבו שבו היו 1,800 שקלים במזומן שהכין מבעוד מועד עבור חתונת בתו. במהלך ניסיונותיו של השף להשתלט על הגנב, נחבט קשות ברצפה והתמוטט.
כארבעה שבועות שכב במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא סובל מחבלת ראש. רק בחודש מאי האחרון חזר להכרה ולשמחת משפחתו וכל מכריו החל לזהות את סביבתו. בעקבות השיפור במצבו, הוא הועבר למחלקה הנוירוכירורגית. כאשר חל שיפור נוסף, הועבר השף למחלקת השיקום בהדסה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
תיעוד התקיפה
(מתוך מצלמות האבטחה)
לפני כחודשיים, יזמו קרובי משפחתו שיחה טלפונית עם אחד מחבריו הקרובים. החבר סיפר אז ל-mynet ירושלים: "השיחה עם שלום הייתה אומנם קצרה אך לבבית. אשתו שמה אותי על רמקול ודיברנו כמה משפטים. הוא זיהה אותי כמובן ודיבר בצורה ברורה. הוא אמר שהוא מקווה ומאמין שהוא ייצא מזה ודרש גם בשלומי. הבנתי שזה לא פשוט והולך להיות שיקום ממושך וארוך, אבל קדוש בהחלט, ברוך השם, עלה על המסלול הנכון. צריך הרבה סבלנות ואורך רוח מצידו ומצד כל הסובבים אותו. כאמור, לא דיברנו זמן רב, אבל הבנתי שהוא מאוד התרגש והשיחה נתנה לו המון אנרגיה".
3 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפת השף שלום קדוש
החשוד בתקיפת השף שלום קדוש
החשוד בתקיפת השף שלום קדוש
(צילום: לירן תמרי)
זמן קצר לאחר התקיפה בדרך בית לחם עצרה המשטרה חשוד – עלי אדקידק בן ה־41 משכונת סילוואן. באמצע אפריל הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אדקידק, בעל עבר פלילי עשיר בעבירות שוד וגניבה. על פי כתב האישום, הנאשם הבחין בכסף מזומן שהיה ברכבו של קדוש, כאשר חלון הרכב היה פתוח. הוא רכב לעבר הרכב, הכניס את ידו הימנית ואת ראשו מבעד לחלון, נטל את הכסף שהיה ברכב ותחב אותו לכיסו. אלא שקדוש הבחין במעשה הגניבה שבו נאשם אדקידק. הוא ניסה לתפוס אותו בידו, אבל הנאשם הדף את קדוש בכוח לקרקע כדי להשתחרר ממנו. השף נפל על הרצפה, נחבט בראשו, וכאמור נפצע קשה.