המשנה לראש העירייה פלר חסן־נחום הגישה לפני מספר ימים מועמדות לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. במקביל היא חברת מרכז ליכוד שמחממת קשרים עם בנימין נתניהו: "אם לא אבחר לסוכנות אלך לפוליטיקה הארצית. היעד שלי הוא רשימת הליכוד", היא מצהירה השבוע.
1 צפייה בגלריה
פלר חסן נחום
פלר חסן נחום
חסן־נחום. בכל מקרה בונה על הארצי
(צילום: יואב דודקביץ')

חסן־נחום, מחזיקת תיק קשרי החוץ בעירייה - עומדת בראשות סיעת יחיד במועצת העירייה, וסיכוייה לזכות בראשות הסוכנות אינם גבוהים, במיוחד לנוכח הרשימה הארוכה של המתמודדים.
הליך הבחירות לסוכנות נמשך כבר חודשים ארוכים, ובהיעדר מועמד ממשלה מוסכם - הוא עשוי להימשך עוד זמן בלתי ידוע. שני מועמדים מרכזיים מתמודדים מטעם סיעות החברות בממשלה: הח"כית לשעבר ד"ר רות קלדרון, מטעמו של שר החוץ יאיר לפיד; ושרת התפוצות לשעבר עומר ינקלביץ', מטעמו של שר הביטחון בני גנץ.
אלא שהוועדה הבוחרת את יו"ר הסוכנות - שבה עשרה נציגים כשתשעה מתוכם נחוצים לשם בחירה, יכולה להחליט על מועמד שאינו מיוצג בממשלה. מבין המועמדים שאינם זוכים לתמיכה בממשלה נמצאים יו"ר הליכוד העולמי דני דנון, שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון מייקל אורן, פלר חסן־נחום והח"כית לשעבר מיכל קוטלר־וונש.
חסן־נחום דוחה את הטענה כי מועמדותה מנוגדת להבטחה שהעניקה לבוחריה לפעול למענם במועצת העירייה. ההסבר שלה: "גם באמצעות הסוכנות אני רואה את עצמי כנציגת ירושלים".
כמועמדת לסוכנות נשאלה חסן־נחום גם על עמדותיה בסוגיה השנויה במחלוקת של נשות הכותל: "אם יש יהודי אחד שלא מוצא את מקומו בגלל המצב הקיים זה אומר שאנחנו בבעיה. צריך למצוא את הפתרון", השיבה, ואת זאת ישמחו נשות הכותל לשמוע.
ומה לגבי גיור רפורמי: האם מי שהתגייר בגיור כזה הוא יהודי בעיניה? לכך יש לחסן־נחום תשובה מתחמקת: "התפקיד שלי הוא להדק ולחזק את הקשר של יהדות ישראל עם יהדות התפוצות".