סוף עצוב: אופק טאוב, הילד שהפך לצמח בעקבות רשלנות רפואית בהדסה ובנו של עמיעד טאוב, חבר מועצת עיריית מודיעין, נפטר אמש (ב') בגיל 12 בלבד.
1 צפייה בגלריה
עמיעד ורות טאוב, ההורים של אופק
עמיעד ורות טאוב, ההורים של אופק
עמיעד ורות טאוב, הוריו של אופק ז"ל
(צילום: דנה קופל)

לפני כ-11 שנים אופק טאוב, אז תינוק בן שבעה חודשים, סבל ממום בליבו ונזקק לניתוח פשוט לתיקונו. הוריו החליטו לעשות זאת ב'הדסה עין כרם', אלא ששורה של תקלות הביאה לכשלון הניתוח ולפגיעה משמעותית בילד. האירוע החמור מכולם היה הנשמתו באמצעות מנשם שחובר לברז שהכיל פחמן דו־חמצני, במקום להנשים אותו בחמצן. ההנשמה בוצעה פעמיים וגרמה לו לפגיעה מוחית אנושה. כיום הילד נמצא למעשה במצב של צמח ומוגדר בעל 188 אחוזי נכות. אמש נאלצה המשפחה להיפרד ממנו בצער.
עוד בחדשות:
אביו פרסם אמש את מודעת האבל בחשבון הפייסבוק שלו וכתב לצידה: "מצטערים לבשר על פטירתו של אהוב לבנו. אופק היה ילד אהוב ומיוחד ואנו מבקשים לקיים את הלוויה בחיק המשפחה ואנשים שהכירו את אופק בלבד. מבקשים לכבד את בקשתנו".
לפני כחודש פרסמנו ב-mynet ו"ידיעות ירושלים" כי ועדת הקובלנות של משרד הבריאות מתכוונת לפטור מאחריות לרשלנות רפואית את האח איציק קרא ששימש כאח האחראי על חדרי הניתוח בהדסה באותה העת.


הוועדה, שמטרתה להכריע מי אשם ברשלנות שגרמה לצוות הרפואי לחבר פעמיים את התינוק בן שבעת החודשים לפחמן דו חמצני במהלך ניתוח לבבי פשוט, טרם דנה באחריותם של עוד שני רופאים אחרים המועמדים לשאת באחריות זו. כזכור, הטעות אירעה למרות שאחד הרופאים המרדימים הבכירים בהדסה, ד"ר יובל מרוז, התריע בפני ההנהלה מספר פעמים בחודשים שלפני האירוע על הדימיון המסוכן בין שני הברזים – של הפחמן הדו חמצני ושל החמצן, ועל מיקומם הסמוך.
הלוויתו תיערך במודיעין היום בשעה 15:00 בקרב משפחה וחברים קרובים בלבד.
יהי זכרו ברוך.