הנסיעה השיתופית מגיעה לירושלים: היום (שישי) יחל לפעול "נתיב פלוס" חדש בכביש 1, ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל, שיאפשר לנוסעים בתחבורה ציבורית ושיתופית (3 נוסעים, כולל נהג/ת), לעקוף את הפקקים ולקצר את זמן הנסיעה לירושלים.
הנתיב החדש, שנצבע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, ישרת עשרות אלפי נוסעות ונוסעים בתחבורה הציבורית – 400 אוטובוסים ביום חול, ועוד 500 אוטובוסים ביום שישי, ועוד אלפי משתמשות ומשתמשים שיסעו יחד בנסיעה שיתופית.
קראו גם:
מתי הנתיב יפעל? "נתיב פלוס" באורך של 26 קילומטרים, יפעל בימי ראשון עד חמישי בשעות העומס בבוקר, בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 או עד לכניסת השבת. בשאר השעות הנתיב פתוח לנסיעה לכל משתמשי הדרך.
מה גובה הקנס בנתיב פלוס? בהתאם לתקנות, נסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקלים.
למי מותר לנסוע בכביש נתיב פלוס 3? אוטובוסים, מוניות ורכבים בהם 3 נוסעים/ות לפחות (כולל נהג/ת).
"נתיב פלוס" בכביש 1 הוא חלק מ"תכנית המיליון", שיזמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ואושרה פה אחד בממשלה בחודש יוני האחרון. הנתיב נועד לתעדף את התחבורה הציבורית והשיתופית, ובכך להציע מגוון חלופות יעילות ומהירות לנסיעה לבד ברכב הפרטי.
במשרד התחבורה מציינים כי בכל מקום בו נפתח נת"צ או נר"ת (נתיב רב תפוסה) נרשמה ירידה דרמטית בזמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כך למשל, נרשמה ירידה של 62% בזמני הנסיעה בשעות הבוקר ב"נתיב פלוס" בכביש 20 ממבוא אילון עד למחלף השלום, 12 דקות בלבד לעומת 31 דקות בנתיב הרגיל וגם בכביש 1 נרשמה ירידה של מספר דקות בזמן הנסיעה באוטובוסים, מאז צביעת נתיב פלוס ועוד לפני הפעלת הנתיב. עם פתיחת "נתיב פלוס" באופן רשמי צפוי זמן הנסיעה באוטובוסים ובנסיעה שיתופית ("קארפול") להתקצר עוד יותר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״נר״ת כביש 1, הנתיב הארוך ביותר במדינה, שמוביל לעיר הבירה שלנו ירושלים, החל לפעול. אסור למי שיבוא או תבוא אחרי להפסיק את מהפכת התחבורה הציבורית שעשינו במדינת ישראל. הם יהיו חייבים להמשיך להפוך אותה לאופציה אמינה וזמינה לכל אחת ואחד. רק דרך תחבורה ציבורית טובה ואיכותית נוכל לחלץ את ישראל מהפקק. נסיעה טובה!״
מנכ״ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ: "נתיב רב תפוסה בכביש 1 מסמל אבן דרך נוספת במימוש החזון ליצירת שינוי עמוק בתרבות הנסיעה בקרב משתמשי הדרך".