1 צפייה בגלריה
ה"דודות" של ירושלים. צילום: דובר צה"ל
ה"דודות" של ירושלים. צילום: דובר צה"ל
ה"דודות" של ירושלים. צילום: דובר צה"ל
אין אחד שמשרת בבסיס פיקוד מרכז בנווה יעקב ולא מכיר אותן, הן קבוצה של כעשר נשים שמגיעות להתנדב מידי שבוע במטבח. תכירו את אתי אוחנה, מרים כהן, שולה כורח, זהבה אוחנה, עדנה ציוני, יהודית הלר, רחל אדרי, ימימה ענבים, ירדנה נידם וחנה שמש - ה"דודות" של פיקוד מרכז.
בנוסף לקבוצה זו ישנן עוד שתי קבוצות של מתנדבות שמגיעות מידי שבוע להתנדבות במטבח.
לרגל יום המתנדב הבינלאומי שחל היום (ה') תפסנו כמה מהן לשיחה. חלקן מתנדבות רק שנתיים וחלקן מתנדבות כבר עשרים שנה, אבל לכולן ברור כי רוצות לתרום מעצמן לחיילים בכל דרך אפשרית.
ה״דודות״, משכונת גילה שבירושלים, נוהגות להתנדב במטבח של הבסיס בימי שלישי. למרות היותן פנסיונריות וסבתות לנכדים, הן לא מוותרות על תרומתן לצבא ועל הרוח ההתנדבותית.
"אני נהנית לתרום לצבא ולחיילים - שהם כמו הנכדים שלי, הם תמיד מתעניינים בשלומי ומעריכים את ההתנדבות שלנו. לפעמים אנחנו יושבות לאכול איתם ונוצר בינינו קשר", סיפרה רחל.
"אני מחכה לימי שלישי, כיף לי לבוא להתנדב - זה מרחיב את הלב. לא כולנו זכינו להתגייס ועכשיו, כשאנחנו מתנדבות בצבא, ניתנה לנו הזכות לתרום למדינה, לצה״ל ולחיילים", הוסיפה עדנה.
מתנדבות נוספות סיפרו: "כשיצאתי לפנסיה חברות הציעו לי להתנדב בצבא ומיד הסכמתי. תחושת הסיפוק עושה לנו טוב בלב. כיף לדעת שהחיילים שלנו מעריכים את תרומתנו".
על אף היותן סבתות במשרה מלאה - הילדים שלהן כבר יודעים שבימי שלישי סבתא לא פנויה לנכדים משום התנדבותה לנכדים האחרים שלה, החיילים.
״הנכדים כבר יודעים שסבתא מתנדבת בצבא, ושואלים כל פעם מתי אני הולכת לפגוש את החיילים", סיפרה יהודית הלר.
רכזת המתנדבות, ירדנה הסבירה למיינט: "הרגשת התרומה טובה ומספקת, כיף לתרום ולתת ובמיוחד לחיילים. זה עושה טוב לנשמה".