מנכ"ל העירייה אמנון מרחב וראש מינהל התפעול העירוני ארז לזובר שוכנו במהלך הסערה במלון ממילא היוקרתי, כדי שיוכלו להימצא ליד חמ"ל הסערה. יש לציין כי במהלך הסופה הקודמת, בדצמבר 2013, מנכ"ל העירייה דאז יוסי היימן לן עם שאר עובדי העירייה בחמ"ל העירוני במשך חמישה ימים.
מדוע התפטר מנכ"ל העירייה הקודם? איזה בזבוז: התרומה להומלסים תקועה בעירייה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
במסגרת ההכנות לסופה שפקדה את ירושלים הוקם ביום רביעי חמ"ל במתחם העירייה שבו נכחו מנהלי האגפים, המינהלים ומחלקות העירייה. הם התבקשו להיות מוכנים למלא כל משימה, כולל יציאות לחילוצים, טיפול בבתים שקרסו וכמובן סיוע לאוכלוסיות חלשות ונזקקות כמו קשישים ונכים.
אחד מראשי החמ"ל היה מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, שהיה אחראי על תפקוד האגפים והמינהלים. סייע לו ראש מינהל התפעול ארז לזובר, שאחראי על כמה מהאגפים החשובים בשעות חירום, כמו שיפור פני העיר, תחבורה ושירותי הנדסה ותברואה. השניים אינם תושבי העיר ולכן הוחלט לספק להם סידורי לינה סמוך לכיכר ספרא.
כדי שיוכל לטפל במשימות מסביב לשעון שיכנה העירייה את מרחב במלון ממילא היוקרתי, שנמצא לא הרחק מכיכר ספרא, והוא לן שם בימים רביעי, חמישי ושישי. לזובר שהה במלון ממילא לילה אחד בלבד.
מבדיקה שערך 'ידיעות ירושלים' מתברר שהחדר הזול ביותר במלון ממילא עולה 1,800 שקלים ללילה. כמו כן מצאנו שחדר ליחיד במלון הבוטיק 'הרמוני', הסמוך גם הוא לכיכר, עולה רק 653 שקל ואילו חדר זוגי עולה שם 753 שקל. ברחוב שמאי, במרחק 330 מטר מכיכר ספרא, נמצא מלון 'אייל' המשופץ שחדר ליחיד בו עולה 545 שקל.
העירייה: "בתור מנהלי מצב החירום בעיר בשלג, המנכ"ל וראש מינהל תפעול דרשו להיות בטווח הגעה רגלי מיידי ממקום הלינה לחמ"ל העירייה, ועל כן נבחר מקום הלינה הקרוב ביותר.
"מתוקף תפקידו נעדר המנכ"ל מביתו חמישה ימים, כולל שישי־שבת, ומתוכם ישן במלון שלושה לילות. מדובר בתנאים סבירים למנכ"ל שנושא בהיקף אחריות עצום. ראש מינהל התפעול ישן לילה אחד במלון. העלות ללילה - 800 שקל".