ניצחון לפעילי הסביבה ולתושבי ליפתא: התוכנית להקים את השכונה לאלפיון העליון בוטלה, זאת כחלק מההבנות שהושגו בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לעירייה. שני הצדדים שהגיעו לאחרונה להסדר פשרה בקידום תוכנית העירייה ברכס לבן, הסכימו כעת גם לעצור את קידום 200 הווילות וצמודי הקרקע שתוכננו לאזור.
2 צפייה בגלריה
מעיין ליפתא והכפר הנטוש
מעיין ליפתא והכפר הנטוש
הבנייה ההיסטורית תישמר. ליפתא
(צילום: עמית שאבי)

חברת מועצת העיר לורה ורטון השותפה ב'קואליציה להגנת ליפתא', אמרה כי ראש העירייה משה ליאון שערך השבוע סיור בכפר ההיסטורי, התחייב לפעול לשימורו של המקום.
קראו גם:
כזכור, לפני כשנה פרסמה רמ"י מכרז ליזמים להקמת מגורי יוקרה בליפתא. אלא שהפעם אל הארגונים הירוקים שהתנגדו לכך, הצטרף גם ליאון. הוא טען כי המיזם אינו תורם להתפתחות העיר בשל היקפי הבנייה הנמוכים המוצעים ובמקרה כזה עדיף להימנע מפגיעה בערכי הטבע.

מלחמות הרשויות

הבנייה בליפתא כמו ברכס לבן היתה מקור ללא מעט עימותים בין ליאון ליו"ר רמ"י יעקב (ינקי) קוינט. רק לפני כארבעה חודשים, בישיבת בכירים מהעירייה ומרמ"י, דרש קוינט לחרוג מסדר היום כדי לדון בתוכנית 'הבשורה בלבן' של העירייה. ברמ"י טענו שהיא בגדר הפרת התחייבותה של העירייה לגבי הבנייה ברכס לבן.

2 צפייה בגלריה
ליפתא
ליפתא
ליפתא. מקור ללא מעט עימותיםבין ליאון ליו"ר רמ"י
(צילום: אדווה חולי)

עוד דרש קוינט לדון בהתנגדותו של ליאון לשיווק תוכניות של הרשות בליפתא והודיע כי כל עוד העירייה לא תאפשר לאשר את התוכנית בוועדה המחוזית הוא לא ימשיך את הדיון. ליאון 'לא נשאר חייב' והצהיר כי 'הבשורה בלבן' תוגש לותמ"ל, תוך שהוא מציין כי רמ"י ומשרד השיכון היו שותפים למהלך, לפחות בידיעה ובהסכמה שבשתיקה. עוד הדגיש כי עיריית ירושלים היא זו שתחליט על עתיד העיר וזו שתנהל אותה. קוינט אכן סירב להמשיך את הדיון ובתגובה קם ליאון ויצא, וכך הישיבה רבת המשתתפים הסתיימה עוד לפני שהחלה.
אך כאמור, בחודש הקודם הושגה פשרה בסכסוך בין רמ"י לעירייה בנוגע לרכס לבן, כאשר רמ"י ומשרד השיכון יתמכו ויגישו יחד עם העירייה לותמ"ל את 'הבשורה בלבן' שמקדם ליאון. לצד זאת הוחלט כי במקביל תישאר התוכנית המקורית שהגישה רמ"י כגיבוי.
חבר המועצה וסגן ראש העיריייה, אריה קינג מסר: "צר לי מאד שראש העיר משה ליאון, נכנע לקמפיין מתוזמן היטב של ארגוני השמאל הקיצוניים שמקדמים את זכות השיבה. חמור מאד בעיניי, כסגן ראש העירייה, שראש העירייה מקבל החלטות בנושאים משמעותיים כל כך, מבלי להתייעץ ומבלי לתאם זאת עם סגניו ועם הנהלת העירייה, אנו לא חותמות גומי להחלטות הרות אסון ומסוכנות.
ההחלטה של ראש העירייה בנוגע לליפתא, היא רק חלק אחד בפאזל שארגוני השמאל מנסים לעצב ולתכנן ואף לבנות, בירושלים, פאזל שמשמעותו היא, פגיעה ברוב היהודי בירושלים מחד ומחיקת המאפיינים היהודיים של ירושלים מאידך. אין בכוונתי לשתוק, לנוכח ההתדרדרות שחלה בעיר בנושאים אלה בשנה,שנתיים האחרונות. מבחינתי,נחצה פה קו אדום, אל מול המחנה הימני והלאומי במועצת העיר ובקרב תושבי העיר".
פורסם לראשונה: 18:00, 11.08.22