מחאה חריגה ואלימה באחד האתרים הקדושים לעם היהודי: לפני מספר ימים קיימה הסתדרות העובדים הפגנה במנהרות הכותל נגד הנהלת הקרן למורשת הכותל, במחאה על תנאי העסקת עובדי הקרן. ל-mynet נודע מאחד הנוכחים במקום כי נציגי ההסתדרות חסמו באמצעות שרשרות ברזל מעברים בתוך המנהרות, בזמן שבמקום שהו עשרות מבקרים מה שגרם לבהלה גדולה במקום.
3 צפייה בגלריה
מנהרות הכותל
מנהרות הכותל
מנהרות הכותל. אירוע חריג ואלים בתוך אתר הקודש
(צילום: שאול גולן)

עוד נודע ל-mynet כי עורכת דין מטעם ההסתדרות שנכחה שהשתתפה במחאה הדפה, על פי החשד, את אחד העובדים שנפצע בראשו. עורכת הדין נחקרה במשטרה באזהרה והורחקה מהעיר העתיקה למשך 15 ימים ומהעובד עצמו. במשטרה ממשיכים לחקור את התקרית האלימה שפרצה בין השניים.
3 צפייה בגלריה
דני בונפיל. סרב להגיב
דני בונפיל. סרב להגיב
דני בונפיל. סרב להגיב
(צילום: חיים צח)
המחאה התקיימה על רקע טענות עובדי הקרן למורשת הכותל על תנאי העסקתם ושכרם הנמוך. ״הם הפכו את העובדים לעבדים. העובדים מקבלים את המשכורות הנמוכות ביותר במשק, ובשנים האחרונות אנו מנסים להגיע להסכם קיבוצי, אך ההנהלה עושה הכל כדי לא לאפשר זאת. לכן, לא הייתה לי ברירה אלא להשבית את המקום לכמה שעות, ולאחר מכן, אם נצטרך, גם לכמה ימים״, ציין בעבר יו״ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל, שסרב להגיב לפניית mynet לתקרית החמורה.
קראו גם:
"המעסיק מתנהל בסחבת מכוונת ובחוסר תום לב במשא ומתן, ומסרב באופן עיקש לכל הצעה מצד נציגות העובדים. המעסיק פוגע בתנאי העבודה של העובדים בכך שהוא משנה באופן חד-צדדי את שכרם והיקף משרתם" היו העילות לסכסוך העבודה שהוכרז בקרן. עוד צוין כי ישנה "התנכלות מצד המעסיק לחברי ועד העובדים, במטרה להחליש את כוחה של נציגות העובדים ולפגוע ביחסי העבודה הקיבוציים״.

3 צפייה בגלריה
צעדת דגלים
צעדת דגלים
הכותל המערבי
(צילום: עמית שאבי)

תגובת הקרן למורשת הכותל המערבי: "אתרי מנהרות הכותל המערבי פתוחים כרגיל, בתיאום מראש ובהזמנה. הקרן למורשת הכותל המערבי מברכת על החזרה לשולחן המו"מ. הטיפול בתלונה עבר לגורמים הרלוונטיים".
מערכת mynet פנתה בבקשת תגובה להסתדרות העובדים בירושלים ולעומד בראשה דני בונפיל, אך זו לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.