בשורה לעובדי קרית הממשלה: החל מיום ראשון ה-22.1.2023 יחל לפעול קו אוטובוס חדש של חברת אגד מלטרון לקרית הממשלה בירושלים. המטרה שתושבי המגיעים לירושלים יוכלו להחנות את רכבם בחניון לטרון, ללא עלות, ולהגיע לירושלים ובחזרה באמצעות קו 430 החדש.
3 צפייה בגלריה
בקרבו אוטובוס מלטרון לירושלים
בקרבו אוטובוס מלטרון לירושלים
בקרבו אוטובוס מלטרון לירושלים
(צילום: זוהר שחר )

הקו יחל את מסלולו לטרון (צומת חטיבת שבע), יעצור במחלף חמד, גשר המיתרים וקרית הממשלה. תדירות האוטובוס מירושלים כל 8-15 דקות, וללטרון כל 12-20 דקות.
בשנה האחרונה נוספו בירושלים עשרות קווים חדשים כחלק מהמהפכה התחבורתית בירושלים. בדיוק לפני כשנה החלה חברת 'סופרבוס' להפעיל קווים בירושלים, כאשר הקווים הראשונים שהפעילה החברה היו הקווים 77, 77א ו-163 שהצטרפו לקו האקספרס 531 שמקצר את הדרך מגילה לתחנה המרכזית.

3 צפייה בגלריה
מסלול קו 430. לטרון - ירושלים
מסלול קו 430. לטרון - ירושלים
מסלול קו 430. לטרון - ירושלים
(איור: באדיבות משרד התחבורה)

בתחילת חודש ספטמבר 2022, חברת 'אקסטרה' החלה לפעול בצפון ירושלים. בשלב הראשון החברה החדשה הפעילה שני קווים: 61 ו-541. בחודש נובמבר 2022, הושקו שני קווים נוספים - קו 86 מרמת שלמה לרמות וקו 81 מנווה יעקב לרמות.
עוד בחדשות:
בתחילת חודש דצמבר נפתח לתנועה נתיב פלוס ממחלף דניאל ועד למנהרת הראל באורך של 26 ק"מ. המטרה היתה לעקוף את עומסי התנועה ולקצר את זמן הנסיעה לירושלים עבור נוסעי התחבורה הציבורית. שרת התחבורה הנכנסת, מירי רגב אמרה במהלך טקס חילופי השרות במשרד כי היא הנחתה את ראש האגף לתחבורה ציבורית "לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים על כביש 1, איילון ומישור החוף". ארגוני התחבורה והסביבה דרשו מרגב שלא לבטל נתיב זה ובהמשך החודש השרה רגב שיבחה את שיבחה את יעילות נתיבי התחבורה הציבורית כחלק מהמאבק בפקקים.

3 צפייה בגלריה
נתיב פלוס 3, כביש 1
נתיב פלוס 3, כביש 1
נתיב פלוס 3, כביש 1
(צילום: אדווה חולי)

בתחילת החודש, חברת סופרבוס החלה להפעיל שני קווים חדשים - 90 ו-516. הקו הראשון יקשר בין שכונת ארמון הנציב לבנייני האומה וחזרה, והקו השני יקשר בין שכונת רמות, בית וגן ומלחה.