סוף סוף: אחרי כמעט יותר משלוש שנים, החל מיום שישי הקרוב ה-10 בדצמבר יחל לפעול קו חדש (קו 531) שיחבר בין שכונת גילה בדרום העיר לתחנה המרכזית בירושלים, דרך שדרות בגין. את הקו החדש תפעיל חברת סופרבוס שנכנסה לאחרונה בעקבות מהפכת התחבורה הציבורית בעיר. הקו יחל לפעול במסגרת הפעימה השלישית במכרז משרד התחבורה להפעלת התחבורה הציבורית באשכול "מרכז ירושלים עירוני", בו זכתה חברת סופרבוס בתחילת השנה.
3 צפייה בגלריה
רב קו
רב קו
רב קו
(צילום: רועי אלמן)

קו 531 יחבר יחבר את שכונת גילה דרך שדרות בגין לבנייני האומה, ויעצור בתחנות: מלחה, ביטוח לאומי ושדרות הרצל. בכיוון ההפוך, מבנייני האומה לשכונת גילה, יעצור הקו גם בשדרות יצחק רבין. הקו יפעל בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 05:00 בבוקר ועד חצות, בתדירות של 12-20 דקות. מהתחנה המרכזית לגילה הקו יחל לפעול בשעה 6:00 בבוקר. כמו כן, הקו יהיה פעיל גם בשישי ובמוצ״ש בכפוף לזמני כניסת השבת ויציאתה.
עוד כתבות בנושא:
קו זה מצטרף לקו 506 של סופרבוס, הנוסע מחומת שמואל (הר חומה), דרך גילה, ומשם במסלול מהיר דרך בגין עד להר חוצבים. במסגרת המכרז של משרד התחבורה, בסוף החודש (31 בדצמבר) תחל סופרבוס להפעיל בירושלים שני קווים קיימים נוספים (קווים 77 ו-163). ניתן להתעדכן בלוחות הזמנים של הקווים במוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, 'כל קו' 8787* ובאתר סופרבוס.
3 צפייה בגלריה
מסלול קו 531
מסלול קו 531
מסלול קו 531
((באדיבות צוות אב לתחבורה))
3 צפייה בגלריה
מסלול קו 531
מסלול קו 531
מסלול קו 531
((באדיבות צוות אב לתחבורה))

כזכור, בחודש אוקטובר 2017, פרסמנו לראשונה במיינט ירושלים כי בשנת 2018 מתוכנן להיפתח קו חדש ומהיר לתחנה המרכזית מהשכונה הדרומית. וזאת כחלק ממחאת ובקשת התושבים. בהמשך, עם תחילתה של מהפכת התחבורה הציבורית בירושלים וסיומו של המונפול של חברת אגד בעיר, פורסם כי חברת סופרבוס תפעיל את הקו החדש.
במסגרת המכרז של משרד התחבורה, במהלך השנתיים הקרובות סופרבוס תגביר ב-40% את תדירויות הקווים באשכול, תספק מענה לביקוש הרב לתחבורה ציבורית בעיר, תשפר את הקישוריות בין השכונות המתרחבות בעיר, ותייעל את הנגישות בתחומי העיר. שיפור השירות יחזק את הקווים המהירים שחוצים את העיר ויחבר את השכונות הירושלמיות למוסדות ציבוריים, בהם בתי חולים ומשרדי ממשלה, ולתחנות הרכבת הקלה הקיימים והעתידיים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי ציינה כי ״הוספת הקו החדש היא חלק מתכנית רחבה לשיפור התחבורה הציבורית בארץ ובמרחב ירושלים בפרט. עם כניסתי לתפקיד חל שינוי בגישת המשרד ובסדר העדיפויות והחלה השקעה משמעותית בתחבורה הציבורית שלנו. נמשיך לפעול לשיפור התחבורה הציבורית על מנת ליצור אלטרנטיבה יעילה לרכב הפרטי״.
מנכ"ל סופרבוס, צחי נווה: "פעימה זו היא המשך המהלך מקיף שהתחלנו בקיץ האחרון לחיזוק וייעול התחבורה הציבורית בירושלים. אנו גאים להמשיך לייצר עבור תושבי העיר חלופות יעילות לרכב הפרטי באוטובוסים חדישים וידידותים לסביבה. נתוני הנסועה בקווי סופרבוס מעידים כי הירושלמים מצביעים ברגליים ומשתמשים בשירות שלנו בהמוניהם ואנחנו מודים להם על על כך. סופרבוס תמשיך לייצר כאן בעיר הבירה, כמו בערים אחרות בהן אנו פועלים, חוויית ניידות עירונית נגישה, שקטה ונקייה". יועצו הבכיר של ראש העירייה משה ליאון ויו״ר שכונת גילה לשעבר, עופר איובי אמר כי ״מדובר בשורה ענקית לתושבי גילה, בטוחני שהמסלול של קו 531 יאפשר לרבים מתושבי השכונה לוותר על הרכב הפרטי ולהגיע למקום העבודה בתחבורה ציבורית, המסלול נקבע בשיתוף ציבור ארוך שהחל לפני 4 שנים, עם תושבי השכונה ולבקשתם, בעוד מספר חדשים ייכנסו קווים ומסלולים נוספים לטובת תושבי גילה. תוספת קווים ומסלולים יגבירו את אמון התושבים בשימוש בתחבורה הציבורית בידיעה שהגעתם למקום העבודה תהיה בזמן וללא איחור״.
פורסם לראשונה: 11:37, 07.12.21