קצין בילוש הותקף באלימות קשה - תושב חרדי סייע לו: יאיר לוי, איש תקשורת חרדי שנקלע אמש (ג') לאירוע חמור בו בלש משטרתי הותקף ברחוב יפו על ידי עשרות מפגינים בזמן שעצר מתפרע משחזר את רגעי הדרמה.
3 צפייה בגלריה
יאיר לוי מסייע לשוטר
יאיר לוי מסייע לשוטר
יאיר לוי מסייע לשוטר
(צילום: חיים גולדיטש, ynet)
"בערך בשעה 10 וחצי הגעתי לרחוב יפו. פתאום ראיתי שמתוך הקהל הגיע אדם לבוש אזרחי בניסיון לעצור את אחד המתפרעים שזרק אבנים וכיסאות, באלימות קשה. הבלש קפץ עליו על מנת לעצור אותו", סיפר.
(תיעוד התקיפה. צילום: חיים גולדיטש, ynet)
לוי סיפר ל-Mynet כי בעת ניסיון המעצר, סביב הבלש החלו להתגודד עשרות אנשים ולתקוף אותו: "ראיתי את ההמון מנסים לבצע בו לינץ', ראיתי המון שנאה בעיניים. הבלש חטף אגרופים, בעיטות, שברו לו בקבוק זכוכית על הראש, דרכו עליו וניסו לחנוק אותו. ראיתי את זה ופעלתי מייד.
"לא היה אכפת לי ולא דפקתי חשבון הרגשתי שצריך להציל חיי אדם. ניסיתי להרחיק את ההמון ודאגתי לראש שלו כי כל הזמן ראיתי שמנסים לחנוק אותו".
3 צפייה בגלריה
יאיר לוי
יאיר לוי
יאיר לוי
(צילום: פרטי)
לוי סיכם: "עצוב מאוד שזה המצב שהמפגינים, אנשים נורמטיביים, הגיעו אליו".
בעקבות האירועים האלימים שאירעו אתמול במחאת "הדגלים השחורים" ברחוב בלפור ובצומת כיכר פריז נעצרו \עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת. הבוקר הם שוחררו וחלקם שוחרר בתנאים מגבילים.
3 צפייה בגלריה
כיכר פריז הלילה
כיכר פריז הלילה
כיכר פריז הלילה
(צילום: לירן תמרי)
מהמשטרה נמסר אתמול: "המשטרה תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר".
מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד אמר אמש לאחר סיום ההפגנה: "ברגע שהאנרכיסטים הגיעו למרכז העיר והתערבבו עם אזרחים. בעיני אחר זה חוסר שליטה - בעיני זה שימוש בכוח סביר".