הפסטיבל האורבני "בתים מבפנים" ירושלים חוזר אחרי שנה של הפסקת קורונה עם היצע של מאות סיורים.
2 צפייה בגלריה
הדירה הצבעונית
הדירה הצבעונית
הדירה הצבעונית
(צילום: יוב אלון)
הפסטיבל, שזו שנתו ה-15, הפך עם השנים לחגיגת עלייה לרגל לירושלים דרך תגליות של אתרים שמספרים את ההיסטוריה וההווה של העיר.
הפסטיבל נערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת בשיתוף עיריית ירושלים. הוא כולל שלל ביקורים וסיורים בבתים ובמבנים מסקרנים, חלקם הגדול מעולם לא נפתח לקהל הרחב.
קראו גם:
לצד הביקור באתרים הבנויים רגלית, יהיו סיורים רכובים על אופניים.
בין הבתים שבהם ניתן לבקר:
"הקונסוליה הדמיונית" באבו תור, שהיה מקום משכנה של הקונסוליה הפרסית, יש אומרים שלפניה גם העיראקית.
הסטודיו של הצייר פנחס ליטבינובסקי, בתפר שבין שכונת טלביה וקטמון הישנה. בשנת 1948 השתכן בו עוזר הנציב הבריטי.
הסיפור המרתק של בית החולים הירושלמי הראשון שנבנה מחוץ לחומות העיר העתיקה, בית החולים "שערי צדק", שיסופר מפיהם של שלמה וואלאך וד"ר יוסף וואלאך, צאצאיו של מייסד בית החולים, ד"ר מוריץ וואלאך.
2 צפייה בגלריה
בית הקונסול הפרסי
בית הקונסול הפרסי
בית הקונסול הפרסי
(צילום: דניאל חנוך)
השנה ייפתחו לקהל למעלה מ-120 אתרים, בהם אתרים אקולוגים וירוקים, בתים פרטיים ומבני ציבור. חלק מהמקומות פתוחים לסיור עצמאי וחלקם לסיורים מודרכים שדורשים הרשמה מוקדמת.
גם השנה מציעים מגוון בתי מלון מחירים מיוחדים לסוף השבוע של "בתים מבפנים", בנוסף למחיר המיוחד השהייה בבתי המלון מעניקה לשוהים לסוף השבוע רישום VIP מוקדם לשני סיורים המוגבלים במשתתפים לפי בחירה – ההרשמה המוקדמת עד לתאריך ה-11.11.
"בתים מבפנים" הוא חלק מהארגון הבינלאומי של ה-Open House World Wide יחד עם ניו יורק, לונדון, שיקגו, רומא, ברצלונה, מלבורן, דבלין, הלסינקי, ועוד. חגיגה אורבנית שגולת הכותרת שלה היא הבתים המיוחדים שפותחים דלת חד פעמית ומאפשרים הצצה לצורות עיצוב, צורות חיים, היסטוריה, תרבות, טכנולוגיה, אקולוגיה ובתים בעלי ערך מוסף ההופך אותם למסקרנים ואטרקטיביים.
ימים חמישי, שישי ושבת, 20.11-18.11