שכונת הר חומה (חומת שמואל) שהוקמה בסוף שנות ה-90 הפכה עם השנים להיות מפורסמת דווקא נוכח מצוקת החניה שיש בה ובעיקר בזכות הפקק המפורסם ביציאה ממנה.
2 צפייה בגלריה
למה דווקא כאן?
למה דווקא כאן?
פקק תנועה
(צילום: יריב כץ, יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
ביש נחל דרגה המחודש
ביש נחל דרגה המחודש
כביש נחל דרגה המחודש
(צילום: באדיבות חברת מוריה)

עכשיו נעשה ניסיון נוסף לפתור את הבעיה עם פתיחתו לתנועה של כביש נחל דרגה המחודש. בעיריית ירושלים טוענים כי ״הכביש ישפר את זרימת התנועה בכניסה וביציאה מכיוון שכונת חומת שמואל, בעיקר בשעות העומס״
במסגרת העבודות, שבוצעו באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, התווסף נתיב ליוצאים מהשכונה לכיוון דרך חברון. כמו כן, הורחב המשך הכביש לשני הנתיבים בכל צד, זאת לצד שדרוג מדרכות והתקנת גופי תאורה.
בעירייה מוסיפים כי ״בימים אלו ממשיכות עבודות הפיתוח הסביבתי באזור, לצד המשך עבודות התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה. שדרוג הכביש נעשה בהתבסס על הצרכים העתידיים לתחבורה באזור והינו חלק ממהפכת התשתיות העוברת על העיר״.
״מדובר בבשורה של ממש לתושבי ירושלים בכלל ולתושבי חומת שמואל, גילה והסביבה בפרט. הרחבת הכביש מאפשרת תנועה חלקה ומהירה יותר בציר אשר היה אחד מהעמוסים בירושלים ותקל על הגישה לשכונת חומת שמואל וממנה״.


"תושבי חומת שמואל, תתחדשו, מהפכת שדרוג התשתיות העוברת על העיר לא פוסחת על אף שכונה. גם בשנים הקרובות, נמשיך לקדם מיזמים לשדרוג כבישים, נפתח את המרחב הציבורי, נקדם פתרונות תחבורה ונמשיך לפעול להקלה על עומסי התנועה בעיר. חג שמח ירושלים, העיר שאין כמוה בעולם״, אמר ראש העירייה משה ליאון.