החל מהיום (שלישי) "דרך אגד", חברת תחבורה ציבורית חדשה תחל לפעול באזור עוטף ירושלים ותחבר את הבירה בקווים ישירים למגוון של מוקדים בגוש דן.
3 צפייה בגלריה
חברת ״דרך אגד״
חברת ״דרך אגד״
חברת ״דרך אגד״
(צילום: יח״צ)
3 צפייה בגלריה
חברת ״דרך אגד״
חברת ״דרך אגד״
חברת ״דרך אגד״
(צילום: יח״צ)

החברה, חברה-בת של קבוצת אגד, תחל להעניק שירות בקווים בין עירוניים בין ירושלים לערים בני ברק, רמת-גן, ראש העין ופתח תקווה באמצעות כ-90 אוטובוסים. במסגרת זו יושק קו 404 החדש, המחבר בין ירושלים לבני-ברק צפון וכן תתחדש פעילותו של קו 427 מירושלים לפתח תקווה.
הקוים באשכול, 400, 401, 422, 428, 429, 485 ו-489, ימשיכו לפעול כרגיל. קוים מספר 421, 423, ו-425, ימשיכו לפעול, עם שינוי במסלולם. קו 476, המחבר בין גבעת-זאב לבני-ברק, יחל לפעול גם בסופי שבוע. ניתן להתעדכן על השינויים באתר אגד ובאפליקציות התחבורה הציבורית.
עד לסוף 2024, מתוכננת "דרך אגד" להתחיל להפעיל גם קווים קצרים, עירוניים ופרברים, שיחברו את מבשרת ציון, גבעת זאב וישובים נוספים באזור ירושלים באוטובוסים המונעים בגז טבעי. סך הכל תפעיל דרך אגד יותר מ-300 אוטובוסים, ב-15.9 מיליון ק"מ בשנה בסך הכל, וצפויים לשרת 5.5 מיליון נוסעים בשנה.


ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״פעילותה של ״דרך אגד״ תאפשר לכולנו לבצע עוד קפיצת מדרגה, באיכות השירות שיקבלו משתמשי התחבורה הציבורית, בעיר ובסביבתה. אני בטוח כי ׳דרך אגד׳ תהווה מכפיל כוח חשוב, באופן שבו יופעלו קווי השירות - אל ירושלים וממנה, ותסייע לממש את ההתחייבות שלי לתושבי העיר, ולפיה ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים״.

3 צפייה בגלריה
משה ליאון ליד עמדת 'ירופאן'
משה ליאון ליד עמדת 'ירופאן'
משה ליאון
(צילום: באדיבות העירייה)

גלעד ריקלין, מנכ"ל קבוצת אגד: "אגד היא קבוצה בצמיחה אדירה, והבוקר, משפחת אגד ממשיכה להתרחב. לפני שנה זכינו לראשונה אי פעם במכרז, והיום בחלוף שנה ולאחר עבודה מאומצת שלנו ושל כל השותפים שלנו במשרד התחבורה, הנהגים של "דרך אגד" כבר על הכביש, וישרתו עשרות אלפי נוסעים ביום בכל אזור ירושלים".
פורסם לראשונה: 14:52, 16.04.24