הקפה, המתוקים ושני השותפים

'סוויטס' הוא בית קפה וקונדיטוריה שנפתח ב'קניון הדר'. הבעלים הם קפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף, איש העסקים אחיטוב גץ וורד באלישה. ה'בוסית במטבח' היא הקונדיטורית אלונה פרוז. "התחלתי בבית מלון, והיה לי גם עסק מהבית, אבל הפעם הצטרפתי לבית קפה בסגנון צרפתי. כאן תמיד תשמעו מוזיקה מארץ הבאגט", מציינת השפית.
3 צפייה בגלריה
פרוז. ויטרינה מלאת קינוחים
פרוז. ויטרינה מלאת קינוחים
פרוז. ויטרינה מלאת קינוחים
(צילום: יואב דודקביץ')

מה תאכלו כאן: לצד ארוחות בוקר ודברי מאפה הייחוד כאן הוא, כמה לא מפתיע - המתוקים. כך, תקבלו קרואסונים מיוחדים ממולאים בקרם פטיסייר/פיסטוק/נוטלה ואפילו קרואסון פאי לימון. ההיי לייט של המקום הוא ה'ברד פודינג', שעשוי מפירות יער ושוקולד לבן. עוד במקום פאים בטעמים שונים, פחזניות מיוחדות במילוי אוראו, קרם טופי, מיני עוגות יום הולדת, עוגת רד וולווט ומיני מוסים ומקרונים. לכל אלה תוסיפו גם שקיות של שוקולדים, קוקולידה ופסלובה פרי ידיה של פרוז.
'סוויטס', קניון הדר בקומה השלישית

הסירים של סבתא, גרסת הגורמה

תכירו את 'ורנדה', מסעדה חדשה במלון 'מצודת דוד'. על התפריט אחראי השף אבירם חיוקה, שזכור לכולנו כירושלמי הצבעוני בעונה הראשונה של 'משחקי השף'. הרזומה הקולינרי שלו כלל עבודה במטבחים של השפים עזרא קדם ומאיר אדוני והמסעדות שלו 'בית הכוון', 'חיוקה בפיתה' ועוד.
3 צפייה בגלריה
חיוקה. "פרשנות לניחוחות ירושלמיים"
חיוקה. "פרשנות לניחוחות ירושלמיים"
חיוקה. "פרשנות לניחוחות ירושלמיים"
(צילום: אנטולי מיכאלו)

"התפריט הוא הכי אני, פרשנות שלי לניחוחות וטעמים ירושלמיים עם הרבה זיכרונות ילדות וטעמים מהסירים של סבתא, אבל בהגשה עכשווית שמתאימה למלון שבו פועלת המסעדה. 'ורנדה' נמצאת במרפסת רחבה עם נוף של חומות העיר העתיקה.
מה תאכלו כאן: מנת קאדה סיסקה - מאפה כורדי ממולא בשר בקר בבישול ארוך לצד איולי חמוסטה (48 שקלים); שקדי עגל בליווי חציל, פלפל חריף, טחינה שחורה ועמבה (86 שקלים); קרפצ'יו חציל (43 שקלים); ארצ'יני ירושלמי כורסיה על קובה אורז במילוי פטריות (46 שקלים); טרטר דג לצד מטבל מלפפונים וסלט קישואים נא (60 שקלים). עבור פילה בקר ביין אדום על קרם שורשים תיפרדו מ־179 שקלים. 92 שקל הוא המחיר של פיתה משודרגת במיוחד במילוי קבב עגל בתיבול ירושלמי עם סלסת עגבניות שרופות.
'ורנדה', מלון מצודת דוד, רחוב המלך דוד 7

ארבעה ירושלמים, איטלקייה אחת

איטלקית חדשה במרכז העיר היא תמיד בשורה משמחת, הפעם גם מבחינה אדריכלית. המסעדה מחזירה לחיים את הבניין המיתולוגי שבו פעלה ה'רונדו'. 'פלומינו' היא טאפאס איטלקית שמאחוריה עומדים ארבעה חברי ילדות ירושלמים - מאיר חן, האחים אלון וקובי רביע ותמיר אוברגוט.
3 צפייה בגלריה
'פלומינו'. "לקחת את האהבה קדימה"
'פלומינו'. "לקחת את האהבה קדימה"
'פלומינו'. "לקחת את האהבה קדימה"
(צילום: דויד מויאל)

רביע: "תמיד אהבנו את המטבח האיטלקי, אבל לפני כשנתיים החלטנו לקחת את האהבה הזו צעד אחד קדימה ויצאנו כל החבורה לטיול קולינרי ברכב בכפרים, בעיירות ובנופים של דרום איטליה. במהלך הטיול הבנו כמה החיבור בין איטליה לירושלים הוא טבעי - הפשטות הלא מתחכמת והשימוש ב'כאן ועכשיו'".
מה תאכלו כאן: התפריט ב'פלומינו', שבנה השף יוגב ירוס, מורכב ממנות קטנות שניתן לנשנש מהן לצד קוקטיילים ואלכוהול. בין היתר תמצאו רביולי נרי, פסטה שחורה במילוי ריקוטה וסרדין (58 שקל), טורטליני קסבייה מפסטה טרייה במילוי קרם ארטישוק ירושלמי, כמהין (62 שקל), פיצה אפומיקטו עם מוצרלה מעושנת, בטטה, סלק ודבש (58 שקל). בגזרת האלכוהול ניתן למצוא כ־60 סוגי יינות מיקבים ישראליים ובין־לאומיים וקוקטיילים.
'פלומינו', המלך ג'ורג' 41