חודש אלול מעמיד את ירושלים בשיא תפארתה. עוד לפני העלייה ההמונית לרגל בחג הסוכות, מתקיימת בעיר סצנה שלמה בה עשרות אלפי מבקרים פוקדים את הבירה במהלך החודש ובעשרת ימי תשובה שאחריו. הם גודשים את מגוון בתי כנסת, השכונות וכמובן את רחבת הכותל המערבי, כחלק מאירועי הסליחות הרבים. כעת חברת 'יאללה באסטה' הבריקה לעשות כשהיא מקיימת סדרה של שמונה סיורים מיוחדים הכוללים בתוכם גם קולינריה ירושלמית אסלית.
3 צפייה בגלריה
כנאפה בשוק
כנאפה בשוק
כנאפה בשוק
(צילום: פולין קליף שיינר)
3 צפייה בגלריה
קפה בשוק
קפה בשוק
קפה בשוק
(צילום: ״יאללה בסטה״)

הסיור הקולינרי המשמעותי בין כל אלה לבחירה הוא 'סליחות וחטאים'. החוויה משלבת בין סבב ברים, אלכוהול, אוכל וחיי לילה בסמטאות השוק לבין סיור עומק באווירת סליחות ופיוטים בשכונת נחלאות הסמוכה. מעין מסע בין "חטא" לכפרה בלב העיר. הערב יתחיל ב20:00 בשוק מחנה יהודה כאשר הוא יעבור בכמה נקודות. בניהם משה במשק, ברברה, חוכמת הבורקס, אקה וכנאפה ירושלים. אבל בסיור יש כמובן גם אלכוהול שיימזג בבר ה'ברברה'.

3 צפייה בגלריה
אמירת סליחות בכותל
אמירת סליחות בכותל
סליחות בכותל
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

מה נאכל? הטעימות יחולקו לאורך כל הסיור באורכו כשלוש שעות. אצל משה במשק תוגש פלטת גבינות בוטיק עם שקדים מולבנים, זיתים בטעמים, ארטישוק מוחמץ, עגבניות מיובשות ופרוסות באגט. אצל חוכמת הבורקס (חיפאי במקור) יטעמו המסיירים בורקס פינוקים עם ביצה, טחינה, חמוצים ולימונדה. בהמשך יגיע הסיור לשווארמת 'אקה' המופרסמת ברחוב השקמה שם יטעמו חצי דונר שווארמה טורקית עם ממרח סקורדיליה. וכמובן איך אפשר בליקינוחים? כנאפה ירושלים יגישו פינוקים עם טחינה וגלידה. בתחום האלכוהול ירוצו צ'ייסרים עם ערק וקוקטייל אלכוהולי מיוחד. עלות: 210 שקלים למשתתף.


מה עוד? 'יאללה באסטה' מקיימת סיורים אחרים שגם בהם ניתן להנות מקצת קולינריה ירושלמים כמו למשל בסיור 'בן אדם, מה לך נרדם?' שם ידיעו בסיום הסיור המסיירים לבתי הקפה השונים בעיר (בכל סיור במקום אחר) ויהנו מקפה ומאפים ירושלמים. הסיור הזה מתחיל ב 4:30 לפנות בוקר אז תגיעו עירניים. בנוסף, הסיור הקלאסי 'חומות של תקווה' שיוצא בשעה 22:00 בלילה, מתחיל בסמטאות הרובע היהודי העתיק, עובר דרך הרובע היהודי ומסתיים בכותל המערבי, בו כל לילה החל בחצות ומחצה, נפתח מעמד הסליחות. בכל הסיורים המדריכים מפנקים בערק ורוגעלך שמוחבא אצלהם בתיק.
חפשו בגוגל: 'יאללה באסטה', ובואו רעבים... לכפרה.