תושבים בשכונת רמות מתלוננים על גל של גניבות אופניים. באחד המקרים מצלמות אבטחה תיעדו נהג הסעות מוריד נוסע אחרון ולפני שהוא עוזב את המקום, הוא גונב אופניים שהיו נעולים במנעול, מתחת לאחד הבניינים בשכונה. תושב אחר סיפר כי הבחין באדם שניקה את הרחוב, וכאשר חשב שאיש לא מבחין בו, לקח אופניים והחביא אותם ליד תחנת דלק בשכונה.
1 צפייה בגלריה
כביש גולדה מאיר
כביש גולדה מאיר
שכונת רמות
(צילום: אדווה חולי)

יצוין, משטרת ירושלים הכריזה מלחמה בחודש שעבר כנגד גנבי אופניים ובמספר מקרים הצליחו להחזיר אותם לבעליהם. כך למשל נמסר ברוממה נגנבו אופניים. לאחר דיווח לשוטר הקהילתי נערכו סריקות על ידי שוטרי הסיור שהבחינו בחשוד שרכב על גבי אופניים בשדרות ויצמן. החשוד, בן 45 ממבשרת ציון, הוא הועבר לחקירה, והאופניים הגנובים הוחרמו.
אגב, לדברי תושבי השכונה הגנבים לא בוחלים בשום כלי רכב. "לנו גנבו טיולון שהיה קשור לבניין ולשכנה אחרת גנבו בימבה יקרה מהמרפסת", סיפרה השבוע תושבת רמות, "יש משפחה שגנבו לה שלושה זוגות אופנים רק בשנה האחרונה. בהרבה מקרים הגניבות לא נמצאות למרבה הצער".
בתוך כך, תושבת רמות התלוננה במשטרה כי ביתה נפרץ בשבת שעברה, ונגנבו תכשיטים יקרים בשווי אלפי שקלים. יצוין, כי כ-20 דקות אחרי הפריצה שב החשוד אל בניין המגורים ואז הבחינה בו בתה של בעלת הדירה בחדר המדרגות. החשוד התעניין על משפחה המתגוררת באזור, וכשהצעירה הטיחה בו כי הוא גנב רכוש מביתם, החשוד נמלט. במסגרת חקירת המקרה, השוטרים איתרו גבר בן 59 המתגורר באזור, ובחיפוש שנעשה בביתו התגלו תכשיטים רבים החשודים כגנובים.


מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת באופן גלוי וסמוי לילות כימים כדי למגר עבירות פליליות ועבירות רכוש בפרט, גם בשכונת רמות. פעילות מבצעית ומודיעינית רבה זו, מניבה לא אחת למעצרם של עברייני רכוש, כיחידים וככנופיה. רק לפני כשבועיים במהלך פעילות סמויה של בלשי המשטרה בשכונה סוכלה גניבת קרוואן השייך לתושב ונעצר חשוד במעשה. מקרה זה מצטרף לסיכולים ומעצרם של חשודים נוספים שהועברו לחקירה והליכי מיצוי הדין. נמשיך את הפעילות באזור, באופן גלוי וסמוי, ותוך מיצוי כלל היכולות הקיימות על ידי השוטרים ולוחמי מג"ב, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת לצד חקירת אירועים פליליים".