קרון הרכבת האותנטי ממתחם התחנה החדשה חזר אמש (ראשון) לרגע לחיי הזוהר, שלו לפני כמאה שנה ושב לנוע ברחובות העיר במבצע לוגיסטי מורכב ומסובך. הקרון, שבתוכו מוצגת תערוכת רכבת מיניאטוריות קסומה, הועבר ממתחם התחנה הראשונה למשכנו החדש, מוזיאון המדע בגבעת רם.
הקרון שמספרו 322, הינו הקרון הראשון שהגיע לארץ אשר חלקו החיצוני מחופה מתכת ואילו חלקו הפנימי עדיין בנוי מעץ. הוא הובא לארץ ישראל על ידי האנגלים בשנת 1922 והיה קרון נוסעים מחלקה שלישית בשרות הרכבות הבריטי שהופעל בארץ (Palestine Railway) תחת המספר הסידורי 322.
בשנת 1948, עם קום המדינה, עבר לבעלות רכבת ישראל ובעקבות ביטול המחלקה השלישית שודרג למחלקה שניה. הקרון המשיך בנסיעותיו ברחבי הארץ עד שנת 1956, אז נלקח לסיני במבצע קדש ושימש כקרון פיקוד קדמי אשר נע על מסילות הברזל שקישרו את ארץ ישראל לכיוון מצרים. לאחר המלחמה עם שובו לארץ, הועבר למחלקה הטכנית של רכבת ישראל ושימש את צוות השימוטים – האחראי על החזרת רכבת לפסים כשזאת נופלת ממנה. בסיום שירותו הפעיל ברכבת, הוסב למבנה משרדים של תחנת הרכבת בבני ברק ולבסוף הובא למתחם התחנה הראשונה כחלק מחידושה ושיפוצה על מנת להחזיר את ימיו היפים ולהוות פיסת היסטוריה בנושא התחבורה המסילתית בארץ.
מאז, שוכנת בתוך הקרון התערוכה "עולם הרכבות", אותה ייסד שמעון פוטרמן. ״מדובר בשילוב מנצח שיהיה טוב ומטיב לשני הצדדים ויתאפשר פיתוח וריענון של התכנים בקרון והפצת העניין בעולם הרכבות המינאטוריות לקהלי יעד נוספים״, אמר ל-mynet בעקבות המעבר. "עולם הרכבות" היא תערוכה מרתקת המתפרסת על שטח של כ 40 מ״ר שלאורכן מסילות ברזל באורך של כ-200 מטרים שעליהן יכולות לנוע בעת ובעונה אחת 9 רכבות נוסעים ומשא שגוררות אחריהן עשרות קרונות נוסעים ומשא.
הרכבות נעות במרחבי נוף ותפאורה של אירופה הקלאסית. שמעון פוטרמן, יוצר התערוכה, נהג לנסוע בילדותו עם סבו ברכבת ישראל מירושלים לתל אביב ושם ינק את אהבתו לתחום שהתחזקה והתעצמה עם קבלת סט הרכבות של חברת ״מרקלין״ הגרמנית. בשנת 2021 החליט פוטרמן לתרום את אוסף הרכבות הנדיר שלו לעיריית ירושלים למען הטמעת התחביב בקרב ילדי ירושלים והסביבה.