האם בהתעוררות יתעוררו? שבועיים לאחר שהוביל לאיחוד במחנה הליברלי, המועמד לראשות העירייה ויו"ר 'האיחוד הירושלמי', יוסי חביליו העביר לסיעת 'התעוררות' הצעה רשמית לאיחוד במטרה להרחיב את השורות וליצור איחוד נוסף כדי להרחיב את המחנה הממלכתי-ליברלי בעיר ולמנוע בזבוז קולות שיביא להפסד של מושבים במועצת העירייה הבאה. נכון לעכשיו, הכדור נמצא בידיים של התעוררות ושל מי שעומד בראשה — אדיר שוורץ.
4 צפייה בגלריה
מועצת עיריית ירושלים
מועצת עיריית ירושלים
מועצת עיריית ירושלים
(צילום: שלומי כהן)

בהצעה שהועברה ליו"ר 'התעוררות', מבקשים חברי וחברות 'האיחוד הירושלמי' לקיים מו"מ על בסיס כמה סעיפים שיאפשרו את האיחוד: "אנחנו מחויבים ומחויבות לערכי השוויון, הדמוקרטיה, והשמירה על שלטון החוק, ובהתאם לשעה הקשה בה כולנו נמצאים – גם למחאה ולמאבק הליברלי על שרידותה של מדינת ישראל כדמוקרטיה״, נכתב. ״שמנו את האגו בצד למען ירושלים, והתאחדנו, על בסיס הסכמה על עקרונות היסוד. אנחנו מצהירים ומצהירות פומבית על התנגדות להפיכה המשטרית, אנחנו מתנגדים ומתנגדות לניסיון להכשיר את ניסיון ההפיכה באמצעות חקיקה וכולנו ניקח חלק פעיל במחאה כנגד ההפיכה. נשתף פעולה בינינו - במסגרת ריצה משותפת ברשימה אחת למועצת העיר. נתמוך בריצתו של יוסי חביליו לראשות העיר ירושלים – כמהלך משלים להחזרת הרוב הממלכתי-ליברלי למועצת העיר".
4 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: פרטי)

4 צפייה בגלריה
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
 יו"ר התעוררות, אדיר שוורץ
הכדור בידיים שלו. אדיר שוורץ
(צילום: יואב דודקביץ')

בבחירות המקומיות ב-2018, הציבור הירושלמי המתון איבד מעל 20,000 קולות שהם כ-4 מנדטים, בשל רשימות ציוניות וממלכתיות שלא עברו את אחוז החסימה. רק אתמול, נפגש יו"ר האופוזיציה, ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד עם יוסי חביליו וחברת הרשימה שלו (האיחוד הירושלמי) יעלה ביטון דה לנגה. " ‏ירושלים עיר שחוברה לה יחדיו ולקראת השנה החדשה אני מאחל לכולנו חיבורים טובים. הצלחה בירושלים - היא הצלחתה של ישראל", אמר לפיד.

4 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו וחברי "האיחוד הירושלמי"
עו"ד יוסי חביליו וחברי "האיחוד הירושלמי"
עו"ד יוסי חביליו וחברי "האיחוד הירושלמי"
(צילום: פרטי)

המועמד לראשות עיריית ירושלים ויו"ר 'האיחוד הירושלמי', יוסי חביליו: "בתקופה בה יש מי שמנסה לערער את יסודות הדמוקרטיה בישראל החלטנו כולנו לשים את האגו בצד, ללמוד מטעויות העבר, ולרוץ ביחד – כי רק יחד ננצח! כעת זה הזמן להרחיב את האיחוד ולמנוע בזבוז קולות למחנה הממלכתי-ליברלי ולהחזיר את הרוב המתון וההגון למועצת העיר. אני ממשיך לקרוא לכל מי שרואה עצמו חלק מהמחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל להצטרף ל'איחוד הירושלמי' וביחד נחזיר את הרוב שלנו למועצת העיר".

עוד בחדשות:

מהתעוררות נמסר: "התעוררות בירושלים נוהגת באחריות כלפי הגוש הליברלי ולא לוקחת חלק במסע הירי בנגמש מעל דפי העיתון. יו"ר התעוררות ועו"ד חביליו נפגשו בשבוע שעבר ויוסי יודע כיצד לפנות אלינו".
פורסם לראשונה: 20:22, 12.09.23