"האיחוד הירושלמי" מתרחב: יו"ר 'האיחוד הירושלמי', עו"ד יוסי חביליו ותומר מינץ מנכ"ל 'חוזה חדש' סיכמו אמש (ה') על ההצטרפות של 'חוזה חדש' אל "האיחוד הירושלמי", רשימה שמאגדת כעת כבר 5 סיעות ממלכתיות וליברליות למועצת העיר ירושלים לבחירות הקרובות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו, תומר מינץ ולורה ורטון
עו"ד יוסי חביליו, תומר מינץ ולורה ורטון
עו"ד יוסי חביליו, תומר מינץ ולורה ורטון
(צילום: באדיבות סיעה "האיחוד הירושלמי" )
הצטרפות 'חוזה חדש' ל'איחוד הירושלמי' ממשיכה את מגמת האיחודים בגוש הליברלי בירושלים לקראת הבחירות למועצת העיר. החיבור החדש שסוכם היום הוא חלק נוסף בתוך מהלך פוליטי רחב לאיחוד כל הרשימות המאמינות בערכים ממלכתיים, ליברליים ודמוקרטיים ברוח מגילת העצמאות – וזאת במטרה להחזיר את הרוב הציוני והמתון למועצת העיר ירושלים.
בשבוע שעבר הכריזו יוסי חביליו - יו''ר 'מצילים את ירושלים', רס''ן בדימ' יעלה ביטון דה-לנגה - מטעם מפלגת 'יש עתיד', חברת הנהלת העיר ד''ר לורה ורטון – יו''ר 'ירושלים דמוקרטית' וכן רס''ן במיל' ערן בן-יהודה - מטעם מפלגת 'העבודה', על ריצה משותפת למועצת העיר תחת השם 'האיחוד הירושלמי'.

קראו גם:

על פי הסיעה, בבחירות המקומיות ב-2018, הציבור הירושלמי המתון איבד מעל 20,000 קולות, כ-4 מנדטים, על רשימות ציוניות וממלכתיות שלא עברו את אחוז החסימה. בזבוז הקולות הזה הוא שהוביל לכך שב-5 השנים החולפות הציבור המתון היה מיעוט במועצת עיריית ירושלים.

2 צפייה בגלריה
חברי סיעת "האיחוד הירושלמי"
חברי סיעת "האיחוד הירושלמי"
חברי סיעת "האיחוד הירושלמי"
(צילום: באדיבות סיעה "האיחוד הירושלמי" )

חוזה חדש הינה תנועה עממית שצמחה מתוך המחאה ומטרתה לייצר חוזה חדש בין האדם לקהילה, בין הקהילה למדינה, ובין הפרט למדינה. התנועה פועלת על מנת להקים ולסייע לרשימות מחאה בכל רחבי הארץ, רשימות אשר קמות על מנת להבטיח שמירה על החיים הליברלים בכל עיר ועיר מדן ועד אילת.
סגן ראש העיר ויו"ר 'האיחוד הירושלמי' יוסי חביליו: "הגיע הזמן להציל את ירושלים מהכיוון העני, הגזעני והלא-ציוני אליו היא צועדת, ולשחרר את מועצת העיר מהאחיזה של הקיצוניים והאנטי-דמוקרטים. זהו שלב נוסף בדרך החשובה שלנו להחזרת הרוב הציוני המתון והליברלי למועצת העיר ירושלים. תחת רשימה אחת, מתקבצים כל מי שמוכנים לשים את האגו בצד – בכדי להגן על ירושלים. *הדלת של 'האיחוד הירושלמי' תישאר פתוחה להצטרפויות חדשות שירחיבו את החזית המתונה, הציונית והליברלית".
תומר מינץ, מייסד שותף בחוזה חדש: "אנו גאים להיות שותפים באיחוד הירושלמי אשר כל השותפים בו חולקים ערכים ומטרות משותפות. האיחוד יחזק את כוחנו, הגיע הזמן שירושלים תוכל לצעוד קדימה, להיות פתוחה, סובלנית ומגוונת. אל מול האיום הקנאי הקיצוני המנסה להשתלט על כל חלקה טובה בישראל לא נוותר על בירתנו ירושלים שהיא הלב הפועם של ישראל ונשמור עליה חופשיה לתמיד".
פורסם לראשונה: 08:54, 08.09.23