51 ימים לבחירות המקומיות: סגן ראש עיריית ירושלים, והאיש שהצליח לאחד מאחוריו 5 מפלגות ממלכתיות וליברליות, עו"ד יוסי חביליו הודיע על התמודדותו לראשות עיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: פרטי)
עו"ד יוסי חביליו: "הרוב המתון והממלכתי נדרש לבנות מחדש את ברית מייסדיה ומגיניה של מדינת ישראל, בירושלים, עיר הבירה. יש לנו הזדמנות אחרונה להסיט את ההגה מהתהום הקיצוני, העני והלא-ציוני אליו צועדת העיר.
עוד הוסיף כי: "אחרי שאיחדנו את כל הקולות הממלכתיים-ליברליים בעיר, אנו מתפנים למשימה החשובה ביותר: להיאבק על עתיד ירושלים, כי אי אפשר לשבת מנגד. השפענו והובלנו באחריות את הקואליציה בירושלים אך הדבר הכי חשוב למי שרוצה לשנות את העיר הוא לקרוא לרוב הממלכתי והליברלי לצאת ולנצח. אסור לשבת מנגד. האסטרטגיה העירונית של בירת ישראל לא יכולה להסתכם בפינוי זבל מהפחים. ירושלים נמצאת על מסלול התרסקות כלכלי וחברתי, והבייס הקיצוני והקנאי של ליאון לא מאפשר לו לשנות כיוון. מרגע שהטיטאניק פוגעת בקרחון, זה כבר לא משנה אם המסדרון נקי. את זה אנחנו נשנה לא רק בעבור ירושלים אלא בעבור המדינה כולה".

קראו גם:

חביליו קיבל את תמיכתם של רה"מ לשעבר ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, וחברי וחברות רשימת האיחוד הירושלמי. עם רקורד של עשור כיועץ המשפטי לעירייה וקדנציה כחבר מועצת העיר וסגן ראש העיר, הוא נבחר הציבור הממלכתי המנוסה ביותר בירושלים כיום. כעת, יוביל חביליו את המחנה המזדהה עם הערכים הממלכתיים, הליברליים והדמוקרטיים בעיר ירושלים בקרב ראש בראש מול ראש העיר המכהן משה ליאון הנתמך על ידי המחנה החרדי – חרד"לי – קנאי.

2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו וחברי "האיחוד הירושלמי"
עו"ד יוסי חביליו וחברי "האיחוד הירושלמי"
עו"ד יוסי חביליו וחברי "האיחוד הירושלמי"
(צילום: פרטי)

"בשבועות האחרונים הוביל יוסי חביליו לאיחוד במהלכו איחד מאחוריו ולצידו 4 רשימות הכוללות את 'מצילים את ירושלים' של חביליו עצמו, נציגי יש עתיד, העבודה ומרצ בעיר תחת השם החדש – "האיחוד הירושלמי", זאת במטרה להחזיר את הרוב הציוני והמתון למועצת העיר ירושלים, בעקבות תוצאות הבחירות המקומיות ב-2018, בהן הציבור הירושלמי המתון איבד מעל 20,000 קולות, כ-4 מנדטים, על רשימות ציוניות וממלכתיות שלא עברו את אחוז החסימה. בזבוז הקולות הזה הוא שהוביל לכך שב-5 השנים החולפות הציבור המתון היה מיעוט במועצת עיריית ירושלים", מסר חביליו.
עוד אמר חביליו: "בקואליציה בראשותי, אבי מעוז יראה את ירושלים דרך משקפת. נגן על השכונות שלנו מפני התחרדות ומפני הידרדרות ואני אעשה את מה שסמוטריץ', גולדקנופף ודרעי לא מרשים לליאון לעשות - אסיט את ההגה מהכיוון העני, הקיצוני והלא-ציוני אליו העיר צועדת. שמנו את האגו בצד והקמנו את ''האיחוד הירושלמי'' כדי למנוע בזבוז של קולות ציוניים וליברליים, ולהחזיר את הרוב המתון וההגון למועצת העיר. אבל זה לא מספיק. כבר 30 שנה, ראשי העיר שנבחרים מתעקשים לבסס את הקואליציה שלהם על הגרסאות המקומיות של אבי מעוז, בן גביר וגולדקנופף. אני מתחייב שלאחר שאבחר לראשות העיר – אקים קואליציה שתתבסס בראש ובראשונה על הסיעות הממלכתיות והליברליות".
בשנת 2010 זכה חביליו בפרס אביר איכות השלטון בשל מאבקו למען מנהל תקין ושלטון החוק. חביליו שימש כיועץ המשפטי לעירית ירושלים במשך כעשור. במהלך כהונתו, התעמת חביליו עם ראשי העירייה במספר נושאים עקרוניים. חביליו נתן חוות דעת משפטיות שתמכו בצעידת מצעד הגאווה בירושלים ומתן תמיכות לעמותת הבית הפתוח בניגוד לעמדת ראש, כאשר בתי המשפט תמכו בעמדתו.
כעורך דין פרטי, התמחה חביליו במשפט ציבורי והוביל עתירות בבית המשפט העליון שעסקו בתחומי הרווחה וסגירת עסקים בשבת בעיר. בשנת 2014 הקים את עמותת צחור הפועלת לקידום עקרונות של שוויון, צדק חברתי ומשפטי, זכויות אדם ומנהל תקין בירושלים. עמותה זו ניהלה מספר מאבקים מתוקשרים בעיריית ירושלים בגין העברת תקציבים לגופים פוליטיים בעיר. זו אינה הפעם הראשונה שחביליו מודיע על התמודדותו לראשות העירייה, בבחירות 2018 הכריז חביליו על כך ולאחר מספר שבועות הודיע על פרישתו מהמירוץ.
לכל העדכונים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 13:18, 10.09.23