האם מאחורי אכיפת החניה המסיבית במישור אדומים מסתתרת תוכנית לשנות את ייעודו של האזור? כך לפחות טוענים תעשיינים בכירים במקום. בעירייה מכחישים.
2 צפייה בגלריה
יהיו חניות לכולם? מישור אדומים
יהיו חניות לכולם? מישור אדומים
יהיו חניות לכולם? מישור אדומים
(צילום עמית שאבי)

דופקים חניה

כזכור, לפני מספר שבועות פורסם ב-mynet כי עיריית מעלה אדומים החלה במבצע אכיפה נרחב נגד החניות הפיראטיות באזור התעשייה של מישור אדומים.
קראו גם:
בהודעה מטעם העירייה ניתנה הוראה לבעלי המפעלים להסדיר חניות בתחומי המפעלים לכלל העובדים שלהם. כנגד רכבים ישראליים שיחנו בצידי הדרכים ובמקומות מאולתרים תבוצע אכיפה בקנסות, ובאשר לפועלים פלסטינים, שלרכביהם לא ניתן לחלק דוחות - רשיון עבודתם יישלל. מאז כניסתם לתוקף, הנהלים החדשים יוצרים מרמור וכעס בקרב תעשיינים לא מעטים הפועלים באזור.
"החלטת העירייה יוצרת נזק חמור ופגיעה קשה במפעלי התעשייה", מזהיר אחד התעשיינים המקומיים. "מעסיקים כאן אלפי פלסטינים מדי יום, ומדובר בקושי משמעותי בהגעתם של העובדים למקום".
הוא מוסיף כי נוצר מצב שבו העובדים נאלצים להחנות את רכבם מחוץ לאזור התעשייה בחניה לא מסודרת ולשלם על כך מדי יום תשלום 'פרוטקשן' לגורמים לא מוסדרים שהשתלטו על שטחי החניה החיצוניים. משם הם צריכים לגמוע עצמאית מרחק של 5-3 ק"מ למפעלים המרוחקים במזג אוויר חם מאוד.
"לפני קבלת ההחלטה העירייה היתה חייבת לדאוג לפתרונות חלופיים ראויים", מוסיף בעל מפעל אחר באזור. "צריך לעשות הכנה ולהתייעץ עם בעלי המפעלים על מנת לאפשר את הגעת העובדים למפעלים, דוגמת הכשרת חניון זמני בכניסה לאזור התעשייה ושאטלים מסודרים שיסיעו את העובדים למקום עבודתם בצורה מוסדרת. בעל המפעל מעריך כי המהלך של עיריית מעלה אדומים נובע מהשינוי האסטרטגי שהיא רוצה לעשות - להפוך את המתחם מאזור תעשייה למסחר ובילוי. "אזור תעשייה, כשמו כן הוא, הבית של התעשייה", הוא מדגיש, "וחייבים לתת את הכבוד למפעלים הנמצאים בו.
2 צפייה בגלריה
הודעת העירייה לגבי אכיפת החניה
הודעת העירייה לגבי אכיפת החניה
הודעת העירייה לגבי אכיפת החניה
(צילום: פרטי)


"אין לנו ברירה אלא לצאת למאבק נגד ההחלטה על מנת למצוא פתרון מיידי לבעיה שנוצרה. אנו קוראים לעיריית מעלה אדומים להקפיא את ההחלטה לאלתר".
מעיריית מעלה אדומים נמסר: "דווקא מאז שהתחילה המדיניות הזאת אנחנו מקבלים תגובות מאוד טובות מהתעשיינים שמרוצים מהמדיניות. אין שום בסיס לטענה שמנסים להפוך את האזור למסחרי. שום בסיס ושום יסוד. העירייה מחוייבת למפעלים ודואגת לכל האינטרסים שלהם באמצעות מנהלת אזור התעשייה".