בשבועות האחרונים נרשמה החרפה במחאות אותם מקיימים פלגים חרדים קיצוניים נגד עבודות הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים, כאשר אותם גורמים משחיתים ציוד הנדסי ומפריעים לסדר הציבורי במקום. עתה, בצעד כמעט יוצא דופן עיריית ירושלים הגישה למעלה מ-16 תביעות אזרחיות נגד מפגינים בסכום של למעלה 5 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
המחאה בבר אילן
המחאה בבר אילן
מחאות החרדים הקיצוניים בבר אילן. (למצולמים אין קשר לנאמר)
(צילום ארכיון: לירן תמרי)

בכתב התביעה שהוגש על ידי העירייה לבית המשפט השלום בעיר נכתב: "אין להבין את המניעים הזדוניים, המונחים ביסוד פעילותם של אותה 'קבוצת מתפרעים' למעט התובנה כי הנתבע וחבריו פועלים מתוך מניעים חוליגאניים וסחטניים שנועדו, מן הסתם, ליצור למובילי הקבוצה טובות הנאה אישיות ונסתרות, כאלה ואחרות".
קראו גם:
עוד צוין כי "במסגרת זו נוקטים המתפרעים השיטה של גרימת פגיעה והרס מוחלט של גדרות, של ציוד בנייה, של כלי עבודה וכל כיוצא באלה. המתפרעים והנתבע, נאספים לאורך ציר העבודות במשך שעות אינספור, בצמוד לכלי העבודה ולרכבי העבודה המופעלים מטעם התובעת, ואף משתחלים מתחתם, והכל מתוך מטרה ברורה לפגוע בציוד, לעצור את ביצוען של העבודות ולעכבן ככל שניתן".
למרות שבעבר ציינה חברת מוריה וגורמים רשמיים כי הנזקים נאמדים במאות מיליוני שקלים, בכתב התביעה נטען כי הנזק נאמד בסך של מאות אלפי שקלים בודדים: "פגיעת המתפרעים בציוד העבודה של התובעת ושל הקבלנים מטעמה גרמה לנזקים כבדים ביותר, המוערכים על ידי התובעת בסך העולה כדי מאות אלפי שקלים".
הבוקר, כאמור הגישה חברת 'מוריה' של עיריית ירושלים למעלה מ-16 תביעות אזרחיות שבכל אחת מהן דורשת פיצוי של 300 אלף שקלים מכל מפגין.