פרסום ראשון: איזה בית ספר ממלכתי דתי העדיפו התלמידים הירושלמים העולים לחטיבות הביניים כעדיפות ראשונה בעיר? הנתונים הנוגעים לשנת הלימודים הבאה של מינהל החינוך העירוני (מנח"י) נחשפים כאן לראשונה ב-mynet ירושלים.
2 צפייה בגלריה
הימלפרב
הימלפרב
הימלפרב
(צילום: יואב דודקביץ')

הנתונים שיוצגו כאן הם המעודכנים ביותר ונכונים לשנת הלימודים הקרובה: 2023-2022 (תשפ"ב-תשפ"ג). וכאמור, כל המספרים שבהם מדובר הם אלה שהתלמידים הירושלמים רשמו כעדיפות ראשונה בלבד. הנתונים הללו אינם כוללים את בתי הספר החרדיים ולא את אלה של המגזר הערבי.

ממלכתי דתי בנים: לא להייטק

על פי הרשימה לשנה הבאה של מינהל החינוך, יש 14 בתי ספר ממלכתיים־דתיים, ובהם בחרו 944 תלמידים. מדובר בעלייה של 97 תלמידים לעומת השנה הקודמת. בראש, כמו בשנה החולפת, נמצא הימלפרב, כאשר 192 תלמידים בחרו בו כאפשרות הראשונה, לעומת 165 בשנה שעברה. גם ישיבת נועם נראית השנה מבוקשת יותר, עם עלייה של 54 תלמידים בנתון הנוגע לעדיפות הראשונה.
עוד בחדשות:
אחד מבתי הספר שנחשב ליוצא דופן בזרם הממלכתי־דתי הוא תיכון ניסויי דתי 'ברוח ההייטק'. השנה סימנו אותו כעדיפות ראשונה 10 תלמידים בלבד, חצי ממספר העושים זאת בשנה שעברה. גם בישיבת בני עקיבא נרשמה השנה ירידה בסימון העדיפות הראשונה - 17 תלמידים, לעומת 29 בשנה שעברה.

ממ"ד בנות: הירידה של אוולינה

13 בתי ספר ממלכתיים־דתיים נלחמו על 787 בנות שבחרו להירשם למוסדות החינוך, עלייה של 95 תלמידות משנת הלימודים הקודמת. בראש המוסדות המבוקשים על ידי הבנות הדתיות נמצאת מדרשת אור תורה סטון, עם 138 תלמידות שבחרו בה השנה כבחירה ראשונה, עלייה של 60 תלמידות מהשנה הקודמת.
2 צפייה בגלריה
בית ספר פלך לבנות
בית ספר פלך לבנות
בית ספר פלך לבנות
(צילום: ארנון בוסאני)

בית הספר אולפנא נמצא במקום השני, עם 128 תלמידות שמבקשות ללמוד בו בעדיפות הגבוהה ביותר, אבל מדובר בירידה של 17 תלמידות בהשוואה לשנת תשפ"ב. מי שרשם הישג יפה הוא 'פלך', שכמעט הכפיל את הפופולריות שלו - 116 תלמידות סימנו אותו כעדיף ביותר בעיניהן, עלייה של 55 מהשנה החולפת. מוסד 'עלמא אמונה' זכה לרישום כעדיפות ראשונה מצד 105 תלמידות, עלייה נאה של יותר מ־30 אחוז.
בגירסה הנשית של התיכון הניסויי הדתי ברוח ההייטק בחרו השנה 20 תלמידות כעדיפות ראשונה, ירידה של שתי תלמידות. כאמור, מגמה דומה נרשמה בגרסת הבנים של המוסד החינוכי המוגדר ניסויי בכל הקשור לזרם הדתי.
המוסד המוכר 'אוולינה דה רוטשילד' זכה השנה ל־24 תלמידות שציינו אותו כעדיפות הגבוהה ביותר. אלא שמדובר בירידה של שש תלמידות לעומת שנת הלימודים החולפת. יחד עם זאת, נרשמה ירידה במדרשת הרטמן לבנות, השנה בחרו 44 תלמידות כעדיפות הגבוהה ביותר, לעומת 64 אשתקד.