החניון הענק של מרכז ימק"א פועל ללא רישיון עסק ואינו עומד בכל התנאים המחייבים הן של העירייה והן של המשטרה, כך עולה מבדיקה של mynet ו'בונוס'. למרות זאת, הוא ממשיך לפעול כרגיל ואף משכיר מקומות חניה באופן חודשי לגופים חיצוניים.
1 צפייה בגלריה
הליכים משפטיים נגד המפעיל. חניון ימק"א
הליכים משפטיים נגד המפעיל. חניון ימק"א
הליכים משפטיים נגד המפעיל. חניון ימק"א
(צילום: יואב דודקביץ')
אם לא די בזה, תלונות על הפעלתו של החניון נשמעות כעת מכיוונם של בעלי המינויים של מרכז הכושר. הם טוענים כי עד כה במסגרת המינוי הם נהנו מחניה חינם ללא הגבלה, אך לפני מספר שבועות החלו לגבות מהם תשלום החל משעת החניה הרביעית, זאת כשמרביתם נוהגים לשהות במקום פרקי זמן ארוכים יותר.

ממקסמים רווחים

"ימק"א היא בכלל עמותה ללא כוונות רווח והיא אמורה לשרת בראש ובראשונה את באי המקום", טוען אחד המנויים הוותיקים. "הגיל הממוצע של בעלי המינויים הוא גבוה, מעל 60. מי שמגיע כבר שוהה זמן רב ולוקח לו גם זמן אחרי הפעילות והשחייה להתארגן ולהתקלח. אין שום סיבה בעולם להגביל לנו את השהות במקום. החניון גדול ורחב ובעלי המינויים ששילמו ממיטב כספם לא צריכים להתחיל לחשב ולמהר לצאת לפני שהזמן ייגמר. אין לזה שום הצדקה".
בהקשר זה יצויין כי בכדי למקסם את הפוטנציאל העסקי, בחניון ימק"א גם משכירה בו מקומות חנייה באופן קבוע לגופים שונים וכן לעסקים מסחריים. כך, עשרות מקומות חניה מושכרים לרכבי הקונסוליה האמריקאית, השוכנת ברחוב אגרון הסמוך, וכמו כן יש חניות שמורות למספר חברות להשכרת רכב שמפעילות סניפים ברחוב דוד המלך. "ברור שיש שיקולים מסחריים וצורך בהגדלת הרווחים אבל זה לא צריך לבוא על חשבוננו", אומר בעל המינוי.
מהעירייה נמסר: "בעלי החניון החלו בתהליך רישוי למקום אך בקשתם לרישוי נדחתה. האגף לקידום עסקים בעירייה החל בהליכים משפטיים מולם ויפעל על פי החלטות בית המשפט".
מימק"א נמסר: "חברת הבת של ימק"א המפעילה את החניון התת-קרקעי פועלת בתיאום עם העירייה בקשר לנושא הרישוי. ימק"א מעניקה למנויי מרכז הספורט שלוש שעות חניה ללא תשלום, בהתאם למדיניות שנקבעה עם פתיחת מרכז הספורט, שלא השתנתה".