בסיעות החרדיות חידשו השבוע את המאבק נגד פאב המפלצת בקרית היובל, בטענה שלאחרונה בוצעו במקום עבודות בנייה ללא היתר שכללו הקמת שני חדרים. מדובר בפאב השיתופי השכונתי הראשון בירושלים, אשר הוקם ב-2016 בתוך שני אוהלים, בחצר המינהל הקהילתי שבשכונה. מאחורי המיזם ניצבים כ–70 מתנדבים מהשכונה, אשר התאגדו לקואופרטיב שמטרתו הפעלת המקום ללא כוונת רווח.
1 צפייה בגלריה
פאב המפלצת. "פתאום גוררים רגליים?"
פאב המפלצת. "פתאום גוררים רגליים?"
פאב המפלצת. "פתאום גוררים רגליים?"
(צילום: עמית שאבי)
מכיוון שהפאב פעל גם בשבתות וחגים, מספר אנשי ציבור מהמגזר יצאו למאבק. הם גייסו את העירייה אשר שלחה את נציגיה לבית המשפט, פעם אחר פעם, כדי לקבל צווי סגירה, בטענה שהמקום פועל ללא רישיון.
בית המשפט דחה לבסוף את בקשת העירייה ומתח ביקורת נוקבת על התנהלותה. המשבר הבא היה במרץ השנה, כאשר במהלך השלג שירד בעיר, קרס אוהל המשמש את באי הפאב. לטענת חברי המליאה מהמגזר, התושבים בנו שני חדרים, במקום להסתפק בהקמה מחדש של האוהל.

דורשים הסברים

"זה חמור מאוד ובלתי מתקבל על הדעת", אמר סגן ראש העירייה, ישראל קלרמן ('דגל התורה'), בתום ישיבה שערכה השבוע הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. "יותר חמור מזה בעיני, שרק לאחרונה באותה שכונה כשמוסד ציבורי אחר (ישיבה, ר"פ) ניסה להציב קראוונים בשכונה נעשה פינוי יסודי עוד באותו הערב. פינוי הישיבה נעשה בחופזה ובאישון ליל בגלל תלונות של תושבים וחברי מועצה מסויימים שדאגו לכך. וכאן פתאום גוררים רגליים? איך זה יכול להיות? איך הפיקוח העירוני לא טיפל בכך?", הוא אמר בכעס.
מי שתמך באופן נחרץ בעמדה זו הוא חברו לסיעה, אליעזר ראוכברגר, המכהן כסגן ומ"מ ראש העירייה וגם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.
"זה מעשה חמור ואני מתנגד לו בכל תוקף", אמר ראוכברגר, "בנייה בלתי חוקית היא תופעה חמורה ואסורה, הן על ידי אדם פרטי וקל וחומר על ידי גורם ציבורי. נאבק בכל הכוח נגד עבירות הבנייה בעיר", הבטיח באופן חגיגי.
מהעירייה נמסר: "בפאב המפלצת קיים מזה שנים רבות אוהל שהוקם בהתאם לחוק ופעל תחת רישיון עסק. בחורף האחרון נהרס האוהל בשלג ולפיכך הוקם מחדש. מבדיקת העירייה עולה, כי בעת הקמת האוהל מחדש, נוספו מרכיבים אשר אינם עולים בקנה אחד עם המצוין ברישיון העסק ולכן פירוקם נדרש. יודגש כי הנושא בטיפול וכי בעלי העסק יזומנו לשימוע".
מהנהלת הקואופרטיב נמסר: "מבנה הפאב נפגע קשות בשלג האחרון שהיה בירושלים ולפני כחודש שב לפעילות אחרי פעולות שיקום לרווחת תושבי השכונה והעיר. מדובר בחידוש של מבנה שפעל במשך שנים, ושב לפעילות לאחר שקיבל את הרישוי הנדרש לפעילות".