1 צפייה בגלריה
ברקת. צילום: שלומי כהן
ברקת. צילום: שלומי כהן
ברקת. צילום: שלומי כהן
ראש העירייה ניר ברקת נוקט לראשונה עמדה בפרשת אדמות הכנסייה היוונית אורתודוקסית, שיזמים פרטיים רכשו את הזכויות עליהן. בשבוע שעבר הצהיר באוזני נציגי התושבים, "העירייה עומדת לימינכם ולא תאפשר שתיפגעו מעסקאות הנדל"ן שנעשו לאחרונה".
החודש נפגש ברקת עם נציגי "המטה להצלת חוכרי הדירות בישראל". המטה מייצג כ־900 משפחות מהשכונות רחביה, טלביה, ניות והסביבה, בנושא מכירת קרקעות הכנסייה בירושלים. הם הביעו בפניו את המצוקה הגדולה שאליה נקלעו אלפי תושבים בירושלים, בעקבות החלטת הכנסיות למכור רבות מהקרקעות שלהן לידי יזמים פרטיים. הנציגים הביעו את דאגתם העמוקה מהפגיעה במעמדם בנכסים שברשותם ובערך רכושם, בשל אי־הוודאות שיצרו עסקאות מכירת המקרקעין מהכנסיות לגופים עלומים שאיש אינו יודע את כוונותיהם ואת האינטרסים שלהם.
במהלך הפגישה הציג ברקת את הפעולות שעשתה העירייה בשנה האחרונה בנושא, רובן מאחורי הקלעים, ואת הפעולות העתידיות המתוכננות בהמשך. הוא הבטיח לנציגים שיסייע כמיטב יכולתו למציאת פתרון לבעיה וביקש שינהגו באורך רוח. ראש העירייה אף בירך על החלטתה של שרת המשפטים איילת שקד להקים צוות משותף לפתרון הסוגיה והבטיח להמשיך לעסוק בנושא במסגרת הצוות שיוקם. "לא נאפשר שתושבי העיר ייפגעו בשל עסקאות הנדל"ן. בשנה האחרונה פעלנו בקדחתנות למען התושבים מאחורי הקלעים, ונמשיך לעמוד לימינם עד שיימצא פתרון אחראי וכולל לסוגיה הכאובה הזאת", ציין.
זו הפעם הראשונה שברקת מתבטא באופן פומבי על משבר קרקעות הכנסייה. "חשוב לנו שיידעו שהעובדה שאנחנו לא יוצרים כותרות לא אומרת שאיננו פועלים בנושא. מדובר בנושא רגיש מאוד, אז עדיף יותר עשייה ופחות כותרות. ומצד שני גם חשוב שיידעו שאנחנו עם יד על הדופק", ציין גורם בלשכת ברקת.