עיריית ירושלים והמועצה המקומית מבשרת ציון יקימו מתחם תעסוקה משותף להייטק ותעשייה מתקדמת. גודלו: 280 דונם, עם כ-450 אלף מ"ר של תעסוקה והייטק. ההחלטה על הקמת המתחם, אשר מתוכנן לקום בשטח המחצבה במבשרת ציון, הוא פועל יוצא של דיאלוג שהתקיים בין הרשויות, בו סוכם מתווה ההקמה של אזור התעשייה המתוכנן.
1 צפייה בגלריה
מתחם התעסוקה המשותף החדש במבשרת
מתחם התעסוקה המשותף החדש במבשרת
מתחם התעסוקה המשותף החדש במבשרת
(הדמיה: סקורקא אדריכלים )

המתחם מיועד למשוך אליו חברות הייטק, ותעשייה מתקדמת במטרה להפוך את אזור ירושלים ומבשרת ציון למוביל בתחומו בארץ. על פי המתווה המתגבש ייבנו בשטח המחצבה, כ-450 אלף מ"ר של תעסוקה מתקדמת, מסחר, אולמות כנסים ומלונאות, זאת לצד פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים ופארקים לטובת ציבור המבקרים באזור. האזור המתפרש על כ-280 דונם.
עם הקמת מתחם המסחר במחצבה, תתאפשר הצעת הטבות אזור פיתוח א' לחברות השונות, לרבות שיעור מס מופחת ייחודי, מענקים ועוד. הרשות לפיתוח ירושלים תקדם את תכנון וביצוע המתחם עבור הרשויות, וכן תנהל את המתחם, לאחר הקמתו. ההכנסות מארנונה והיטלי השבחה, יחולקו בין הרשויות באופן שווה.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אזור התעשייה הייחודי אשר מקודם בימים אלו יחד עם המועצה המקומית מבשרת ציון, הוא בשורה גדולה לתושבי אזור ירושלים כולו".
ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, יורם שמעון: "שיתוף הפעולה בין המועצה המקומית מבשרת ציון לעיריית ירושלים הינו בשורה של ממש לכל מטורופולין ירושלים ובפרט עבור תושבי מבשרת ציון".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים