במהלך הפגנה שקיימו חרדים קיצוניים היום (ג') נגד חילולי קברים בשכונת מורדת גילה תועדה ארכיאולוגית כשהיא מנסה לתקוף מפגינים באמצעות מעדר. ברשות העתיקות ציינו כי העובדת הותקפה ושצואה ואבנים הושלכו לעברה. במהלך המחאה נעצרו 2 מפגינים בחשד שניסו להצית קרוואן.
1 צפייה בגלריה
הארכיאולוגית והצואה שהושלכה עליה
הארכיאולוגית והצואה שהושלכה עליה
הארכיאולוגית והצואה שהושלכה עליה
(צילום: אירנה זילברבוד וכיכר השבת)
במסגרת מחאה, המתקיימת באתר העבודות בשבוע האחרון מידי יום, עשרות חרדים קיצוניים מגיעים בשעות הבוקר המוקדמות במטרה להקשות על ביצוע העבודות בשטח. ברשות העתיקות דוחים את הטענות ומציניים כי העובדת הותקפה על ידי מספר מפגינים, וכתגובה הרתעתית נופפה עם המעדר.
(ארכיאולוגית היכתה חרדים עם מעדר קטן בעבודות בגילה. צילום: כיכר השבת)
מרשות העתיקות נמסר: "במסגרת שורה של מתקפות אלימות של קיצונים חרדים על חפירת רשות העתיקות עבור משרד השיכון לפני הרחבת שכונת גילה בירושלים, יודו הבוקר אבנים על עובדות הרשות, והמותקפות נפצעו בראשן ובידן. בעקבות זאת, הוגשה תלונה למשטרה. מזה מספר שבועות שעובדי רשות העתיקות נמצאים תחת מתקפה אלימה, מילולית ופיסית, של קבוצת קיצונים חרדים במקום. החפירות מתבצעות על פי חוק, תחת אבטחה של המשטרה.
"הבוקר, עוד לפני הגעת המשטרה, החלה קבוצת המתפרעים לסגור על הארכיאולוגיות. אבנים שיודו עליהן פגעו בראשן וידן, והושלכה עליהן צואה. כתגובה הרתעתית למתקיפים שסגרו עליה, אחת הפועלות המאויימות, שחשה כי היא נמצאת בסכנת חיים, נופפה על התוקפים עם מכושון חפירה, ואלה נסוגו. בשעה זו מופצים ברשת צילומים של הפועלת שצולמו מייד לאחר שזו נפגעה, והם מציגים מציאות חלקית ומעוותת. רשות העתיקות סומכת את ידה על המשטרה ומשוכנעת שהיא תאתר את הפורעים שפגעו בעובדות ותעמיד אותם לדין".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים